הוועדה התחייבה | חשיפה

קבר הרשב"י: זה הפתרון שנמצא לפתיחת הציון

לנוכח הליקויים החמורים שנמצאו במערכת החשמל בציון הרשב"י במירון, מה שהוביל לסגירת האתר בז' אדר, וועדת החמישה התחייבה למצוא פתרון תוך 60 יום • חשיפה (חרדים)

ציון הרשב"י אתמול, סגור (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

האם סאגת החשמל במירון נפתרה? במכתב שיצא היום (חמישי) מטעם ועדת החמישה ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת', חברי הוועדה נטלו את האחריות על בעיות החשמל והתחייבו לפתור זאת בזמן הקרוב, מה שיוביל לפתיחת ציון הרשב"י מחדש.

ציון הרשב"י במירון נסגר על פי הוראת המועצה המקומית ואנשי כבאות והצלה, שבדקו את המקום והחליטו כי בשל ליקויי החשמל - הוא צריך להיסגר למען שלום הציבור.

אך הבוקר חל מפנה בפרשה המסעירה את המגזר החרדי, ובועדת החמישה - שהן לכאורה בעלי הבית במקום, התחייבו למנהל מינהל החשמל - שהן פועלים מכאן ולהבא ומפעילים את אחריותן המתבקשת בשל כך.

במכתב שיצא היום מטעם וועדת החמישה בה חברים, הרב שמואל רבינוביץ, הרב דב קפלן, הרב מתתיהו שרים, הרב אברהם פרויליך והרב דוד דרלי, נכתב: "אנו הח"מ, אחראים על המבנה המרכזי בקבר הרשב"י במירון, מבינים את גודל החשיבות של שמירה על הבטיחות, תוך שמירת קדושת המקום".

"כמו כן, אנו יודעים כי אחריות תקינות מערכות המקום חלה על בעל המקום ומחזיק המקום בלבד".

"לכן אנו מבקשים חיבור מחדש של הנתיכים וזאת על מנת לאפשר להאיר את המקום ולהזין את המערכות החיוניות באתר. לאור זאת אנו מתחייבים, לא לחבר למערכת החשמל שום צרכן/מעגל/לוח אחר פרט ללוח החיוני עד לתיקון כל הליקויים באתר. כל עבודות החשמל יהיה בתיאום עם אלי פריינד. אנו מתחייבים לתקן את הליקויים תוך 60 יום".

לסיום מכתבם כותבים חברי הוועדה: "במידה והתחייבות זו תופר, אנו מתירים לחברת החשמל לבצע ניתוק מידי של החשמל ולדרוש בדיקה חוזרת על ידה".

כזכור, בהתאם להנחיות משטרת ישראל, כבאות והצלה ומתחם ציון הרשב"י נסגר החל מיום שלישי - השבוע וזאת בשל ליקויי בטיחות המסכנים את שלומם של המתפללים. כאשר בעקבות צו הסגירה, מאות קיצוניים הגיעו אתמול למקום והחלו לעורר מהומות ופרובוקציות.

על פי החלטת המשטרה, בסמוך לציון (ביום ההילולה) תתאפשר תפילה במקומות שהוכשרו לקליטת המתפללים, במשרד לשירותי דת קוראים לציבור להישמע להוראות הבטיחות.

במהלך ההילולה - שהחל אמש, מבנה הקבר יהיה סגור תחת צו סגירה שהוצא למקום על ידי המועצה המקומית בשל לקויי בטיחות מסכני חיים שנמצאו במקום על ידי מהנדס וכיבוי אש. במקביל גם רשות החשמל הודיעה על צו הפסקה למתקן החשמלי.

מירון: קיצונים בעימותים עם המאבטחים • צפו (צילום: נתן פרייז)

במטרה לקיים את הצו שנועד לשמור על שלום הציבור, ביטחונו ובטיחותו, כוחות משטרה רבים יפרסו מסביב לציון ולא יאפשרו כניסה אל מבנה הקבר. הכניסה לחוגגים ומבקרים המבקשים להגיע עד פאתי הציון (הכניסה למבנה אסורה) תתאפשר רגלית בלבד דרך שער הכניסה הראשי של הישוב מירון.

משטרת ישראל תקים מחסומים בכניסה לישוב מירון והחל מיום שלישי (אור ל-ו׳ באדר ב׳ - 8.3.22), בשעות הערב כלי רכב פרטיים לא יורשו להיכנס אל הישוב, למעט תושבי המקום אשר ידרשו להציג תעודת זהות ואורחים ששכרו צימר בישוב ובכפוף להופעת שמם כמאושרי כניסה.

המגיעים לישוב בימים אלו יופנו לחניה בחניון הסמוך לישוב מירון. במידה וחניון זה יתמלא, המבקרים יופנו להמתנה בחניון פרוד עד להתפנות מקום בחניון הסמוך לישוב מירון. לרשות הנכים יועמדו רכבי הסעות של עזר מציון מהחניון הסמוך לישוב מירון אל פאתי הציון.

מדוברות המשטרה נמסר: "ציבור המבקרים מתבקש להישמע להוראות השוטרים, להיאזר בסבלנות ולצמצם את זמן השהות בישוב ובחניון הסמוך לו למינימום, על מנת לאפשר לכלל המבקרים לבקר במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר