גאוני: "כלל שלושת השקלים" יעזור לכם לבזבז פחות

לפני שאתם מלקים את עצמכם על 600 השקלים שהשקעתם בזוג נעלי ספורט חדש, אולי כדאי שתאמצו טקטיקה חדשה בכל הנוגע להרגלי השופינג שלכם: כלל שלושת השקלים. כך זה עובד (צרכנות)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שוב הגיע העשירי לחודש, אתם מביטים ברשימת חיובי האשראי ונחרדים. נראה שגם הפעם קצת הגזמתם עם הקניות הרגשיות. אבל רגע, לפני שאתם מלקים את עצמכם על 150 השקלים שהוצאתם בחנות הפרחים או 600 השקלים שהשקעתם על זוג נעלי ספורט חדש, אולי כדאי שתאמצו טקטיקה חדשה בכל הנוגע להרגלי השופינג שלכם: כלל שלושת השקלים (ובמקור, כלל הדולר).

ברנדט ג'וי, יועצת פיננסית, הגתה את גישת החיסכון הזו: כלל הדולר אומר שעלות השימוש של כל הרכישות הלא חיוניות צריכה להיות שווה ערך לדולר אחד (כ-3 ש"ח). קחו את זוג הסניקרס הזה: אם הוא נרכש ב-600 ש"ח, אבל אתם יודעים שתנעלו אותן מינימום 200 פעמים לפני שתשליכו אותו לפח, אז לכו עליו. אבל אם תהנו ממנו הרבה פחות מזה, אולי כדאי שתחשבו שוב אם להצטייד בו.

הנה הסיבה שבגינה צורת החשיבה הזו מועילה: ראשית, היא עוזרת לכם לקבוע את ערכו של פריט לפני שאתם מחליטים אם לקנות אותו. היא גם מסייעת לכם לצפות ולתעדף את איכות המוצרים שאתם כן קונים בסוף... ולקבוע מתי משהו פשוט לא שווה את זה.

לדוגמה, זר הפרחים של 150 השקלים היה בהחלט יפה, אבל אם הוא יחזיק מעמד רק שבוע, עלות השימוש פשוט לא משתלמת.

כמובן שאפילו ג'וי מודה שכלל הדולר לא עובד בכל דבר ועדיף ליישם אותו על רכישות שאינן חיוניות או מיוחדות וסתם נחמדות: מוצרים לבית, שמלת אביב חדשה, אקססוריז אופנתיים וכו'.

אבל בסופו של דבר, הוא נועד לתת לכם יד בצמצום הוצאות קלות דעת ולהרגיש טוב עם ההשקעות, הגדולות והקטנות, שתבחרו לבצע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר