הקורונה עדיין כאן

ווריאנט חדש מתפשט? הכירו את דלתאקרון

מספר החולים בקורונה נמצא במגמת ירידה מובהקת, אולם פרט אחד עלול לשנות את המצב ולהחזיר את הקורונה לקידמת הבמה: הכירו את ווריאנט ה'דלתאקרון' (קורונה, עולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מספר החולים בקורונה הולך ויורד בהתמדה, אך יתכן שהשמחה מוקדמת מדי. למרות העיסוק בפלישה הרוסית לאוקראינה, ולמרות הירידה הדרמטית במספר החולים יתכן שבקרוב הגרף ישוב ויעלה. במדינות מסוימות הגרף עלה מעט והירידה

בארה"ב ובבריטניה התגלה בחודשים האחרונים זן חדש שזכה לכינוי "דלתאקרון" - אשר כשמו כן הוא, משלב את שני הזנים ביחד ומייצר זן חדש. הזן החדש אומת בחודשים האחרונים במספר מדינות באירופה כמו בצרפת, בריטניה דנמרק הולנד ואף אותר בארצות הברית. בארגון הבריאות העולמי טוענים שמוקדם מדיי מכדי לקבוע בצורה ברורה מהם מאפייניו של הנגיף.

עקבות להימצאותו של הווריאנט החדש בישראל עדיין לא נצפו, אך עדיין מוקדם מדיי מכדי לקבוע בוודאות לאן מועדות פניו של הנגיף. ניסיון העבר מלמד שהווריאנטים מגיעים בסופו של דבר גם לישראל ובמיוחד כעת כשהשמים פתוחים וחלק ניכר מההגבלות ירדו.

הזן החדש המורכב מהזנים דלתא ואומיקרון - מוגדר כזן 'רקומביננטי' - בשל השתכפלות שני זנים ביחד. בשלב זה מוקדם מדי מכדי לדעת אם החיסונים יעילים כנגד ווריאנט הדלתאקרון ובאיזו רמה. בציוץ שצייצה בטוויטר סומיה סוואמינטן - המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, היא כתבה כי "ידענו שזנים רקומביננטיים עלולים להתפתח בבני אדם או בבעלי חיים. צריך להמתין לניסויים כדי לקבוע את המאפיינים של זן זה".

מאחר שרוצפו עד כה רק מספר קטן של מקרים ברחבי העולם של הנגיף המשולב, אין עדיין מספיק נתונים לגבי חומרת המחלה שהוא גורם או לגבי יעילות החיסונים נגדו. המדענית הראשית של ארגון הבריאות העולמי, סומיה סוואמינטן, צייצה השבוע בטוויטר: "ידענו שזנים רקומביננטיים עלולים להתפתח בבני אדם או בבעלי חיים. צריך להמתין לניסויים כדי לקבוע את המאפיינים של זן זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר