מלחמה ללא מעצורים

הפגזה כבדה על בניין בקייב, חשש "מהגרוע מכל" במריופול

בצל שיחות השלום המתחדשות הבוקר, הרוגים פצועים מהפגזה על בניין מגורים בקייב • שבעה בתים הופגזו גם בזי'טומיר • אלפי קורבנות בעיר מריופול הנצורה: "עומדים לקראת התרחיש הגרוע" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההפגזות בקייב (צילום: שירותי החירום של אוקראינה)

המלחמה באוקראינה, השבוע השלישי: הקרבות בערי אוקראינה נמשכים. בניין מגורים בן 9 קומות נפגע הבוקר בקייב מפגז שנחת בו. שריפה פרצה בבניין וכוחות חירום חילצו אזרחים. לפי הדיווחים, במקום הרוג אחד לפחות ועוד שלושה פצועים.

באוקראינה גם מדווחים על פגיעה בשבעה בתים במחוז זיטומיר באמצעות פגזים. בזיטומיר נפצעו ארבעה. גם בעיר רובנו, שבצפון מערב אוקראינה, נפגע מגדל הטלוויזיה - מה שהוביל לעצירת השידורים.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות בקייב, באודסה, בדנייפרו, בויניצה חרקוב וערים נוספות. גם בעיר לבוב במערב אוקראינה, הסמוכה לגבול עם פולין, שאתמול חוותה מתקפה קשה שהובילה לעשרות הרוגים נשמעו הלילה אזעקות שוב.

בינתיים המגעים לשלום בין הצדדים נמשכים. היום, בשעה 10:30 שעון ישראל, צפוי להתחיל באופן מקוון סבב השיחות הנוסף בין אוקראינה לרוסיה.

החילוץ מהבניין המופגז בקייב (צילום: שירותי החירום של אוקראינה)

במהלך הלילה חזר נשיא אוקראינה זלנסקי, בנאום שנשא, על קריאתו להיפגש עם נשיא רוסיה פוטין, בכדי להגיע להבנות ולעצור את האש. בנוסף המשיך זלנסקי בלחץ ממדינות המערב שיסגרו את המרחב האווירי של מדינתו.

בבקשתו את הכרזת השטח האווירי של מדינתו כאזור אסור לטיסה הזכיר זלנסקי את מתקפת הטילים שהייתה אתמול בגבול עם פולין, שבמהלכה נהרגו עשרות הרוגים - צעד שלדברי אוקראינה הינו הסלמה משמעותית במלחמה.

"אם המרחב האווירי לא יהיה מוכרז כאזור אסור לטיסות", אמר בפנייתו אל המערב, "טילים רוסיים יפלו גם בשטח שלכם, זה רק עניין של זמן". בנוסף קרא זלנסקי להחריף את הסנקציות נגד רוסיה.

במהלך נאומו הלילה התייחס זלנסקי לשיחות השלום ולמגעים מול רוסיה. לדבריו נעשים כל הניסיונות על מנת לקיים מפגש פסגה שלו עם הנשיא פוטין. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות RIA, נציג מהמשלחת הרוסית התבטא כי השיחות התקדמו בצורה משמעותית.

מקורב לזלנסקי אמר אמש ל'כאן חדשות', כי נראה שבניגוד לעמדות הראשוניות "הרוסים מוכנים לפשרות".

על פי דיווחים זרים אתמול, רוסיה פנתה לסין בבקשת סיוע צבאי למלחמה באוקראינה. כזכור, הרוסים גם הביאו שכירי חרב סורים שיסייעו להם בלחימה באוקראינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר