"תקיפה נדירה"

האקרים איראנים פרצו לשורת אתרים ממשלתיים

אתרי ממשלה רבים נפלו בשעות האחרונות, הנפילה הייתה למספר דקות שלאחריהן כלל האתרים חזרו לפעילות רגילה. בכלי תקשורת איראניים נטען כי הם אחראיים לאירוע (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מתקפה איראנית: אתרי ממשלה רבים נפלו בשעות האחרונות (שני), בכלי התקשורת האיראנים דווח כי מי שאחראיים על הפריצות הם קבוצת האקרים איראנית.

כל אתרי המשרדים הממשלתיים קרסו יחד בו זמנית, בהודעה בעמוד הכניסה לאתר הממשלה הראשי נכתב כי 'לא ניתן לגשת לאתר זה', הנפילה הייתה למספר דקות שלאחריהן כלל האתרים חזרו לפעילות רגילה.

בעקבות הנפילה הוכרז על מצב חירום במערכת הביטחון ובמטה הסייבר הלאומי, הארגונים מבצעים בדיקה על שורה של אתרים חיוניים ותשתיות לאומיות במטרה לגלות תקיפות נוספות אפשריות.

כאמור, אחרי האירוע, בכלי התקשורת האיראניים דווח כי מדובר במתקפת סייבר מאורגנת של האיראנים, המתקפה מעלה חשש גדול, האתרים מכילים פרטים אישיים רבים של אזרחי המדינה שאם יופצו יוכלו לבוא לידי שימוש זדוני.

יצויין כי זו אינה התקיפה המוצלחת הראשונה המיוחסת לאיראנים, בעבר קבוצת 'בלאק שאדו' פרצה למספר אתרים ישראליים ולאחר ניסיונות סחיטה כספית שלא צלחו הפיצה פרטים רגישים רבים.

מרשות התקשוב ומערך הסייבר הלאומי נמסר: "‏בשעות האחרונות זוהתה מתקפת מניעת שירות על ספקית תקשורת אשר כתוצאה ממנה, נמנעה לזמן קצר הגישה למספר אתרים, ביניהם אתרי ממשלה. ‏נכון לשעה זו כלל האתרים שבו לפעילות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר