כשרות בבריונות

פרשת הסחיטה מסתעפת: צוות חקירה הוקם, תלונות לא רק מירושלים

זו פרשייה שהתפוצצה בשבועות האחרונים לאחר שורת תלונות כנגד מפקחי כשרות שהצביעו על דפוס פעולה דומה שכלל סחיטות והפגנות. הכל על פרשת הסלולר הנחקרת במשטרה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חרדים במעצר. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

למעלה משנה שהיחידה לחקירות פשעים של משטרת ירושלים חוקרת חשד לסחיטת חנויות סלולר בירושלים. החשד במשטרה הוא שכנגד חנויות סלולר הפעולות ללא כשרות ואינן לוקחות כשרות של 'וועדת הרבנים לענייני תקשורת' נערכות בהפגנות ומעשים הגורמים לנזקים.

באזורים מסוימים בירושלים חנויות ללא כשרות אף מקבלות איומים. לפני מספר שבועות החלה המשטרה לבצע מעצרים בפרשה ועצרה שלושה חשודים, משגיחי כשרות. החשוד המרכזי בפרשה שנעצר, היה בעברו עובד של וועדת הרבנים לענייני תקשורת ולאחרונה החל לעבוד באופן עצמאי, אך בשיתוף פעולה של וועדת הרבנים.

עשרות בעלי חנויות ממספר ערים חרדיות בארץ התלוננו במשטרה. המשותף בין כל התלונות הוא שמדובר באותו דפוס פעולה בערים בני ברק, אשדוד, ירושלים, בית שמש ועוד.

לפני מספר חודשים הוקם צוות חקירה מיוחד במחוז תל אביב בנושא, אבל בו לא הגיעו לקצה חוט. כיום הצוות עבר למשטרת ירושלים שבו הוגשו מספר תלונות מכמה יישובים - כולם כנגד החשוד המרכזי בפרשה.

במסגרת החקירה, ביחידה לחקירות פשעים של משטרת ירושלים, חקרו לאחרונה מספר רב של מעורבים, ביניהם גורמים בכירים בוועדת הרבנים, עסקנים ועוד. הפרקליטות מינתה פרקליט מלווה לפרשה ועוקבת אחרי פעולות החקירה בתיק.

בנוסף לסחיטה של בעלי החנויות בממסגרת הפרשה במשטרה חוקרים עבירות של הלבנת הון.

מעצרו של החשוד המרכזי הוארך כבר שלושה פעמים בבית משפט השלום בירושלים ואתמול הוא הגיש ערר - שנדחה - על מעצרו, לבית משפט המחוזי בירושלים. שופט בית משפט המחוזי בירושלים ציין בהחלטתו שמדובר בחשוד המרכזי בפרשה. שני החשודים הנוספים בפרשה שוחררו למעצר בית.

גורם ב'עדה החרדית' אומר ל'כיכר השבת' לאחר המעצרים כי ״חבל שוועדת הרבנים לא עומדת ומגבה את אנשי הוועדה שנעצרים ונחקרים". יחד עם זאת, מוסיף הגורם, "כל סיפור החקירה לא ימנע או ירתיע את תושבי השכונה להילחם נגד חנויות ללא כשרות פה בשכונה, רוב החנויות בגאולה כבר לקחו כשרות ומי שלא ייקח - לא יהיה פה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר