"פגע בכבוד הכנסת"

הרחקת ח"כ רוטמן מהפרסה: "לא בסמכות מיקי לוי"

מכה ליו"ר הכנסת מיקי לוי. היועצת המשפטית קבעה, כי הוא פעל בחוסר סמכות, כאשר הורה להוציא את רוטמן מהפרסה; "לוי לא יכול להשתמש בסדרנים כמיליציה פרטית שלו" (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
העימות בין מיקי לוי לרוטמן (צילום: מורן אזולאי, ynet)

היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק קבעה היום (רביעי), כי יו"ר הכנסת מיקי לוי פעל בחוסר סמכות, כאשר הורה מוקדם יותר החודש למאבטחים לפנות את חבר הכנסת שמחה רוטמן, מה"פרסה" שמאחורי מליאת הכנסת.

כזכור, לאחר שחברת הכנסת סטרוק הורחקה מהמליאה היא הלכה לאיזור ה"פרסה" - איזור אחורי מחוץ למליאת הכנסת, במקום פרץ עימות בו היו מעורבים גם הח"כים סמוטריץ' וניר אורבך בעניין המעצר בחומש כשגם מתן כהנא היה במקום, סדרני הכנסת ניסו להפריד בין הניצים.

בהמשך, יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי הגיע לאזור והורה להרחיק את רוטמן מה"פרסה", בעקבות כך, בין השניים היו חילופי מילים קשות כשבנוסף, יו"ר הכנסת נחבל מסדרן. בהמשך הגיש רוטמן תלונה וטען כי לוי פעל בחוסר סמכות כשהורה להרחיקו, כאמור, כעת היוע"משית מאשרת זאת.

העימות בפרסה (צילום: מורן אזולאי, ynet)

"הסמכויות של יושב ראש הכנסת לשמירה על הסדר והביטחון במשכן אינן חלות כלפי חברי הכנסת לאור החרגתם מהחוק" הדגישה.

בנוסף, היועצת המשפטית כתבה במכתב רשמי מטעמה בתיאור השתלשלות האירועים, כי חילופי המילים הקשות בין יו"ר הכנסת לרוטמן החלו רק לאחר שיו"ר הכנסת הורה על עזיבתו של רוטמן בכוח מהפרסה באמצעות מאבטחים בחוסר סמכות.

חבר הכנסת שמחה רוטמן אמר: "במילים אחרות, היועצת המשפטית אמרה היום באופן ברור: יו"ר הכנסת לא יכול להשתמש בסדרני בכנסת כמיליציה פרטית שלו כפי שטעה לחשוב חבר הכנסת מיקי לוי. אני מודה ליועצת המשפטית על ההבהרה החשובה ומקווה שבכך ימנעו מקרים דומים של הפעלת אלימות כלפי חברי כנסת בתוך המשכן".

"אני מצר על כך שבשל הכוחנות של הקואליציה בחלוקת המקומות בוועדות הכנסת, נמנעת הקמתה של וועדת האתיקה, ולכן אין ביכולתי להגיש תלונה כנגד יו"ר הכנסת על התנהלותו באירוע, באופן שפגע בכבוד הכנסת ובמעמד חבריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר