וושינגטון לצד קייב

ביידן: "נעביר לקייב מל"טים והגנה אווירית"

נשיא ארה"ב הודיע במסיבת עיתונאים כי יעביר חבילת סיוע "חסרת תקדים" לזלנסקי, אחרי נאום הנשיא נול חברי הקונגרס: "נגרום לפוטין לשלם את המחיר" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביידן ובלינקן בהצהרה (צילום: דוברות הבית הלבן)


נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר הערב (רביעי) במסיבת עיתונאים, כשלצידו מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, כי ממשלו יסייע אף יותר לאוקראינה, במאבקה מול רוסיה, במלחמה שנכנסת לשבועה הרביעי.

ביידן הודיע על חבילת סיוע חדשה ו"חסרת תקדים" לקייב, בשווי 800 מיליון דולרים לפחות, שתכלול מל"טים (מטוסים ללא טייס; צ"ב) ומערכות הגנה אוויריות.

"העיצומים על פוטין הולכות לכאוב ככל שהזמן יחלוף. מדובר בחופש וביכולת של אנשים לבחור את העתיד שלהם. אנחנו מאוחדים נגד פוטין ונמשיך להעביר סיוע הומניטרי", אמר ביידן במסיבת העיתונאים. "המטרה שלנו היא לגרום לפוטין לשלם את המחיר", הוסיף.

קודם לכן דווח בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" בשם שלושה גורמים שמעורבים בשיחות בין רוסיה לאוקראינה כי ישנה "התקדמות משמעותית" במגעים להפסקת אש.

הגורמים סיפרו שהצדדים דנים בטיוטת הסכם שמונה 15 סעיפים לסיום המלחמה, במסגרתו רוסיה תסיג את כוחותיה מאוקראינה אם אוקראינה תכריז על עצמה מדינה נייטרלית – ותגביל את פעילות צבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר