"האזעקות פסקו"

באומן יצאו מהמקלטים: קריאה בהיכל הציון של רבי נחמן • תיעוד

החסידים שנותרו באומן האוקראינית יצאו מהמקלטים לקריאת מגילת אסתר בציונו של רבי נחמן • המשתתפים מסרים כי בעת הקריאה האזעקות פסקו באורח פלא • צפו בתיעוד (מלחמה)

שימי שפר | כיכר השבת |
קריאת המגילה בהיכל ציונו של רבי נחמן (צילום: איחוד ברסלב באומן)

בצל המלחמה הקשה: שארית הפליטה בעיר אומן, שנותרו בעיר האוקראינית על אף הפגזות הכבדות, יצאו הערב (רביעי), ליל חג הפורים, מהמקלטים בעיר והתכנסו לשמיעת מגילת אסתר.

קריאת המגילה נערכה בהיכל ציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א ברוב עם ובהדרת מלך. המתפללים בציון רבי נחמן סיפרו כי בחסדי שמים, בזמן קריאת המגילה האזעקות נדמו לחלוטין בכל רחבי אומן.

ברחבי אוקראינה נערכו הערב קריאות מגילה רבות בצל ההפגזות. גם בקייב, על אף העוצר הכבד שהוטל בעיר, נקראו המגילות במקומות שבהם שוהים יהודים יחד.

קריאת מגילה סמוך לציוו של רבי נחמן (צילום: איחוד ברסלב באומן)

גם בלבוב, ז'פרוז'יה, אוז'גורוד, קריבוי-רוג, ז'יטומיר וכמובן שבערים במערב המדינה שנהנות לפי שעה מהשקט התקיימו חגיגות הפורים. בלבוב התקיימה קריאת המגילה וכן מסיבת פורים בכמה מוקדים - גם בבית הכנסת וגם במרכז שמארח פליטים דוברי עברית ועיתונאים מישראל.

חלק מהרבנים, שליוו את בני משפחותיהם וקהילותיהם אל מחוץ לאוקראינה, שבו במיוחד כדי לקרוא במגילה ליהודים שנשארו בערים שבהן הם פועלים. באוז'גורוד למשל - העיר המערבית ביותר באוקראינה, על גבול סלובקיה, נערכה קריאת מגילה המונית למאות פליטים שהגיעו לעיר.

בתיעוד: הרב נתן צמח גבאי הציון בקריאת המגילה. צילומים: איחוד ברסלב באומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר