מלחמה באירופה

הנשיא זלנסקי: 103 ילדים אוקראינים נהרגו מאש המלחמה

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, עדכן הלילה כי מאז רוסיה פתחה מלחמה נהרגו לפחות 103 ילדים אוקראינים • זלנסקי טען כי רוסיה החריבה 400 מוסדות חינוך אוקראינים • ביידן עדכן על סיוע (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זלנסקי על רקע הפגזות (צילום: shutterstock, כיבוי האש האוקראיני)

ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, עדכן הלילה (חמישי) כי מאז נשיא רוסיה, ולדומיר פוטין, קיבל את ההחלטה לפתוח במלחמה נגד אוקראינה, לפחות 103 ילדים אוקראינים נהרגו. זלנסקי טען כי רוסיה החריבה 400 מוסדות חינוך אוקראינים.

באשר לשיחות עם רוסיה, הבהיר פוטין: "סדר העדיפויות שלי במשא ומתן ברור לחלוטין. סוף המלחמה, הבטחות לביטחון, ריבונות, החזרת שלמות טריטוריאלית, ערבויות אמיתיות למדינה שלנו, הגנה אמיתית למדינה שלנו".

זלנסקי הוסיף: "אמש החיילים הרוסים המשיכו להפגיז את אוקראינה, הערים השלוות, האזרחים שלנו, הם הפציצו את החוף של אודסה וירו טילים לאיזור העיר קייב".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, צייץ הלילה בחשבון הטוויטר שלו כי: "הצעת חוק המימון הממשלתית הדו-מפלגתית כוללת 13.6 מיליארד דולר כדי לטפל בפלישה של רוסיה לאוקראינה וההשפעה על המדינות הסובבות אותה".

לדבריו: "התוקפנות של פוטין נגד אוקראינה איחדה אנשים ברחבי אמריקה, איחדה את שתי המפלגות שלנו בקונגרס ואיחדה את העולם אוהב החופש".

כזכור, אמש דווח בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" כי כנית בת 15 סעיפים נידונת בימים האחרונים בצורה משמעותית בין רוסיה לאוקראינה, במטרה להגיע להסכם שלום שישים סוף למלחמה הקשה שהחלה לפני כשלושה שבועות.

לישראל, לפי הדיווח בעיתון, יש חלק משמעותי ביציאת המתווה. נפתלי בנט, שכזכור נסע ביום השבת לפני כשבועיים בטיסה לקרמלין, יחד עם השר אלקין, הוא לפי העיתון המתווך הבינלאומי העיקרי בין הצדדים. את הדברים מסרו שלושה גורמים המעורים בפרטי השיחות.

יצוין כי ביום ראשון הקרוב, בשעת אחר הצהרים, צפוי נשיא אוקראינה זלנסקי לשאת דברים בפני חברי הכנסת, בתום סאגה שנמשכה מספר ימים ובמהלכה נתקלה בתחילה בקשתו של זלנסקי לנאום בסירוב מצד יו"ר הכנסת, באומרו כי הכנסת כבר יצאה לפגרה ונמצאת בשיפוצים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר