הטור השבועי

ונהפוך הוא // הרב בן ציון נורדמן

ונהפוך הוא! פשוט מאוד, ככל שהזולת הוא לא כמוני אלא ההיפך ממני, הוא פשוט לא מאיים עלי... ולכן אני רגוע מולו. וברוח פורימית אני פונה לכולם בתגלית: אף אחד לא מאיים עליך! (טור)

הרב בן ציון נורדמן | כיכר השבת |
גפני בסיור בחדרה, השבוע (צילום: שלומי גבאי)

הטור אותו אתם קוראים כעת, נכתב ביום רביעי, לאחר קריאת המגילה. אמנם עדיין לא שתיתי כדת היום, אך הכוסיות שהספקתי ללגום בתוספת שזה על בטן ריקה מהצום... גרמו שאווירת ה'עד דלא ידע' כבר אופפת אותי, והרי התוצאות לפניכם...

אני מטבעי – לפחות בעיני עצמי נחשב כאיש של פשרות, אני מנסה תמיד למצוא את המכנה המשותף הרחב ביותר בכל שיח, בתוך כל קבוצה, בכל דיון ודיאלוג.

והנה כעת ברוח היום מצאתי נקודה מעודדת, בבחינת 'ונהפוך הוא', וכמו שאומרים: הפוך על הפוך... בדרך לשלום אהבה והבנה בין צדדים שונים, מנוגדים, ותתפלאו לשמוע, דווקא בגלל שהם מנוגדים בתכלית הניגוד.

נשמע הזוי? בבקשה... צאו איתי...

*

השבוע אירחנו בעירנו חדרה את חה"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים המיתולוגי, שכעת הוא בהפסקה בת כמה חודשים...

בפגישת עבודה עם ראש העיר, מנכ"לית העיריה, וגורמים נוספים, העלינו כמה נושאים לטיפול, ביניהם כאלו הקשורים למשרד התחבורה, מצוקות תחבורה ציבורית מעיקות שקיימות כבר שנים רבות, ולאחרונה נעשו עוד יותר מסורבלות, בקיצור, סוג של חוסר תיאום בין יושבי הכורסאות במשרדים הממוזגים ורכבי השרד, לבין הציבור הרחב והאזרח הקטן שמשתמש עדיין בתחבורה ציבורית...

הרב גפני הגיב מיידית, לגבי הטיפול מול שרת התחבורה מירב מיכאלי, תראו את העניין כסגור, אנחנו בקשרי עבודה מצוינים, משתפים פעולה באופן סדיר ורציף.

נזכרתי שגם בטקס ההשבעה שלה לפרלמנט, שכנהוג מכבדים את אחד מחברי הכנסת לברך, בחרה יו"ר מפלגת העבודה ושרת התחבורה הגב' מיכאלי את הרב גפני שיברך אותה.

עכשיו, אם רוצים להגדיר שני הפכים אני חושב שר' משה גפני ומירב מיכאלי יכולים להוות דוגמא טובה וככל שאני חושב, הכי טובה לפחות שאני מכיר... תרשו לי בלי להיכנס לפירוט.

*

מדוע אנו רואים לעיתים רבות שני הפכים מסתדרים אחד עם השני יותר מאשר שניים שדומים זה לזה?

כך אנו רואים לצערנו תופעות של מריבות קשות בין אחים וקרובים, לעומת אנשים שרחוקים זה מזה לכל דבר ועניין, והם דווקא מסתדרים יפה ביחד!

חשבתי לעצמי כי התשובה היא: ונהפוך הוא! פשוט מאוד, ככל שהזולת הוא לא כמוני אלא ההיפך ממני, הוא פשוט לא מאיים עלי... ולכן אני רגוע מולו.

וברוח פורימית אני פונה לכולם בתגלית: אף אחד לא מאיים עליך!!!

מה שנגזר עליך – תקבל, מה ששלך – יגיע אליך, ומה שלא – הוא לא שלך.

הבה נתבונן בסיפור המגילה שאנו קוראים אותו בבת אחת, אבל התהליך המופלא הזה התרחש במשך שנים רבות, בסיכומו של דבר נוכל למצוא את התובנות הללו שזורים לאורכה, ובכן, הפוך על הפוך... כל פעולותיו של המן – פעלו כנגדו. הוא (ממוכן) רצה שיהרגו את ושתי כדי שהבת שלו תהיה מלכה, וכתוצאה מזה נבחרה אסתר שהובילה לתלייתו על העץ שהוא עצמו הכין .... הגורל שהטיל המן להרוג את היהודים בחודש אדר, התהפך עליו בעצמו, ועם ישראל יצא מרווח בגדול... תראו איזה שמחה הוא הביא לנו בחודש הזה. דבר נפלא מצאנו בחז"ל כי כל העושר העצום שהשקיע עליו המן כל החיים, נלקח בסוף לאוצרו של מרדכי ואסתר, שימש לבניין בית המקדש השני!

כל התופעות הללו מלמדות אותנו את האמת הפשוטה הזו, גם האויב הגדול ביותר שלך – לא מאיים עליך! אין לך מה לפחד ממנו, ואין סיבה לריב איתו.

*

ולכן הריני מקבל על עצמי לאהוב כל יהודי ויהודי, לא לפחד מאף אחד, אף אחד לא מאיים עלי, גם לא זה שנראה יושב על המשבצת שלי... הכל מנוהל משמים, בצורה הטובה ביותר.

לחיים! לחיים! לחיים יהודים !!!! לחיים טובים ולשלום!

פורים שמח ושבת שלום ומבורך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר