וְהָיוּ עֵינֶיךָ רֹאוֹת

פסק הגר"ח קנייבסקי בענין הלכה כדברי המיקל בעירוב

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נראה מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי נשאל בענין הלכה כדברי המיקל בעירוב ומסביר את פשר הנכתב • צפו (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסרטון וידאו נדיר שמתפרסם לראשונה ב 'כיכר השבת', נראה מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, מכריע בעניין "הלכה כדברי המיקל בעירוב".

התיעודים הנדירים האחרונים >>

בסרטון המיוחד שצולם לפני כ-15 שנים, נראה תלמידו ומקורבו הגדול, הרה"ג רבי אורי טיגר, שואל את מרן שר התורה הכלל ש"הלכה כדברי המיקל בעירוב" ומרן מסביר את הנכתב.

התמלול המלא

הרב טיגר: "פה הוא כתב שהלכה כדברי המיקל בעירוב זה כלל בגמרא, זה לא כלל בפוסקים, זה רק מכללי הש"ס ואינו ענין לפלוגתא אחר חתימת התלמוד, אבל מצאתי במקום אחר פה בעירובין שהוא מביא מחלוקת תוספות וריטב"א והוא אומר שלדינא אפשר להקל דהלכה כדברי המיקל בעירוב, הוא אמר שזה לא כלל בפוסקים?".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "לא, הוא מכוין כאילו שהגמרא תמיד אומרת הלכה כדברי המיקל אז יש מקום לצדד איך פה, לא שהכלל הולך על זה".

הרב טיגר: "הוא רק השתמש בלשון?".

מרן הגר"ח קנייבסקי: "הסברא, כן כיון שזה רק דרבנן ורק לכתחילה".

• • •

מדי שבוע, במוצאי שבת - העלנו ב'כיכר השבת' סרטונים נדירים של מרן שר התורה, שראו אור לראשונה. כעת, עקב פטירתו של מרן שר התורה זצוק"ל, אנו מפרסמים תיעוד נוסף ונדיר, של מרן זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר