‏מרכינים ראש

הפוליטיקאים ספדו למרן שר התורה • מיוחד

מכל גווני הקשת הפוליטית ספרדו למרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל • מנשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת • 'כיכר השבת' עם כל ההספדים (ברוך דיין האמת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון לע"מ)

עם היוודע דבר הסתלקותו של מרן שר התורה, רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל, במערכת הפוליטית ספדו למנהיג שהתסלק לבית עולמו ושיגרו תנוחמים למשפחה ולתלמידיו בעולם כולו.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "יחד עם המוני בית ישראל, אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. תנחומיי הכנים למשפחתו תלמידיו ומוקיריו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "ברוך דיין האמת.. ביחד עם כל עם ישראל, קיבלתי בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור, מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל.

"חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה.

"אני משתתף בצער המשפחה באבלה הכבד. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים, הרב חיים קניבסקי זצ"ל. עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה.

"תמונתו של הרב הישיש ששוקד בלא הרף על תלמודו עוררה השראה בלב סובביו. הוא ניצל כל רגע פנוי ללימוד, והדבר התבטא בבקיאותו העצומה בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה.

"הרב קניבסקי הסתלק מאיתנו בעיצומו של חג הפורים, זמן קצר לפני כניסת שבת ׳צו׳. בפרשת השבוע אנו קוראים: ״אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד עַל הַמִּזְבֵּחַ לֹא תִכְבֶּה״. אש התמיד של אהבת ישראל ותורת ישראל שבערה ברב קניבסקי זצ״ל לא תכבה לעולמי עד.

"תנחומיי העמוקים מסורים למשפחתו היקרה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

סיעת 'דגל התורה': "יחד עם כל בית ישראל בארץ ובתפוצות מבכים מרה את לכתו של ספר התורה החי שעלה בסערה השמימה רשכבה"ג רבינו מרן שר התורה וההלכה רבי חיים קניבסקי זצוק"ל. 'יתומים היינו ואין אב. אוי מי ייתן לנו תמורתו'"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי: "נהפך לאבל מחולנו - אוי נא לנו. בלב מוכה הלם ויגון התבשרנו על עלייתו בסערה השמיימה של גדול הדור שר התורה מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק״ל, אשר החזיק את העולם בתורתו ובתפילותיו.

"זכיתי לקרבתו, לעצותיו וברכותיו המופלאות. בא השמש בצהריים. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

שר החוץ ורה"מ החליפי, יאיר לפיד: "‏משתתף בצער על לכתו של מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ״ל. הרב קנייבסקי היה מנהיג חשוב ומשמעותי בחייהם של יהודים רבים, אני שולח את תנחומיי להם ולמשפחתו. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, בני גנץ: "אָבִי אָבִי רֶכֶב יִשְׂרָאֵל וּפָרָשָׁיו. צער עמוק על לכתו של שר התורה, הרב שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים קנייבסקי ז״ל. מעבר לגדולתו ההלכתית, היה הרב קנייבסקי אדם עם חוכמת חיים עמוקה ממנה התרשמתי במספר שיחות שהיו לי עימו".

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי: "בשמי ובשם הכנסת אני מביע צער גדול על לכתו של גדול הדור הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ״ל, שמנהיגותו התורנית וצניעותו האירו את הדרך לרבים בציבור הישראלי. משולח תנחומים למשפחתו ולמוקירי דרכו הכואבים היום את לכתו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי: "אני מודע למעמדו הרם מאוד של הרב קנייבסקי בחברה החרדית ולאובדן של משפחתו ושל עמיתיי חברי הכנסת החרדים וקהל תומכיהם. שיגרתי לח"כ גפני ולעמיתיו תנחומים והשתתפות בצער בלכתו של הרב קנייבסקי".

יו"ר 'תקווה חדשה', שר המשפטים גדעון סער: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירתו של ״שר התורה״ הרב חיים קנייבסקי. הערצתי את צניעותו, תבונתו העמוקה ומסירות-הנפש שלו בלימוד התורה. פעמים רבות ביקרתי בביתו, בעיקר לפני חגי ישראל. כל ביקור היה חוויה שלא אשכח. הוא היה ענק שיחסר לא רק למי שראו בו את מנהיגם, אלא לכלל ישראל. יהי זיכרו ברוך".

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ': "תּוֹרָה תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בֲַּעפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים. ‏אבל וכואב עם כל עם ישראל על הסתלקותו של ארון האלוקים, גדול וגאון בתורה ובמידות, מנהיג הציבור הליטאי, הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. ‏ברוך דיין האמת".

יו"ר 'העבודה', שרת התחבורה מירב מיכאלי:"אבדן עצום ורב להמוני ישראליות וישראלים ואחיות ואחים בתפוצות שנשאו עיניים אל הרב קנייבסקי, שהיה עבורם מנהיג ומורה-דרך.

"בשעה קשה זו, אני משתתפת בצער המשפחה ובצערם של רבות ורבים בציבור החרדי. יהי זכרו ברוך".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "הרב קנייבסקי היה מורה דרך ועמוד אש לרבבות חסידיו, מוכיריו, תלמידיו, ולרבים בכל בית ישראל. זכינו לחיות בדורו של איש דגול בתורה ובעיקר איש של אנשים, וללכת לאורו.

"באופן אישי זכיתי להארת פניו, לברכותיו ולעצותיו בצמתים חשובים. נתנחם במורשתו התורנית והרוחנית וננצור את דמותו הגדולה לעד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר