המלחמה באירופה נמשכת

לראשונה: רוסיה השתמשה בטיל על-קולי

פוטין עובר לשלב נוסף: טילי קינז'אל, הטסים במהירות הגבוהה פי עשרה ממהירות הקול, השמידו מחסני תחמושת תת-קרקעיים במערב אוקראינה, והפילו חללים רבים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הטיל פוגע במחסן התחמושת (צילום: מתוך טוויטר)

אחרי זמן רב שרוסיה לא מתקדמת למטרותיה בשטחי אוקראינה, ולדימיר פוטין החליט להכניס נשק חדש למלחמה, מתוך ניסיון לפגוע יותר בחוסן הלאומי האוקראיני. ע"פ הודעת רוסיה, צבאה השתמש ערב שבת בטיל אוויר-קרקע על-קולי מסוג קינז'אל, בו לא נעשה שימוש מבצעי מעולם.

הטילים נורו אל מחסן תחמושת בעיירה דליאטאן במחוז איוונו-פרנקיבסק שבמערב אוקראינה, וע"פ הודעת רוסיה, הטילים פגעו במחסנים תת-קרקעיים וגרמו להשמדתם. לטיל הקינז'אל, שמוטל ממטוסי מיג 31, יש טווח של עד 2,000 ק"מ והוא נע במהירות גבוהה פי 10 ממהירות הקול.

אתמול בבוקר רוסיה הפציצה מהאוויר גם בסיס בצפון העיר מיקולאייב שבדרום המדינה, ולפי דיווחים לפחות 40 חיילים נהרגו. מיקולאייב, שנחשבת לעיר מפתח שחסמה את התקדמות רוסיה מערבה לאורך חופי הים השחור במשך שבועות, מופצצת בימים האחרונים במטרה להכניעה, ולכבוש את העיר השלישית בגודלה באוקראינה - אודסה.

במקביל, העולם מתחיל להתייחס ליחסי מוסקבה-בייג'ינג', מתוך חשש עולמי שסין תתייצב לרשותה של רוסיה במלחמה והניסיונות האמריקניים למנוע זאת. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי היחסים בין המעצמות רק יתחזקו. "בתקופה שבה המערב מערער באופן בוטה את כל היסודות שעליהם מבוססת המערכת הבינלאומית, כמובן שאנחנו - כשתי מעצמות גדולות - צריכים לחשוב איך להמשיך בעולם הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר