מתקרבים להסכם גרעין חדש

ישראל נגד ארה"ב; הרצוג ומקרון יפגשו

רה"מ בנט ושה"ח לפיד פרסמו בשישי הודעה נגד ממשל ביידן, ברקע שיקול בכיריו להסיר את משמרות המהפכה מ"הרשימה השחורה", לקראת החתימה על הסכם הגרעין (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וביידן בוושינגטון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

הסכם הגרעין החדש בין איראן למעצמות העולם, בהן ארצות הברית, נמצא על סף חתימה בווינה, וע"פ דיווחים בכלי תקשורת בארץ ובעולם, ממשל ביידן אף שוקל להסיר את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור הזרים.

הדיווח הזה הוכחש ע"י גורמים רשמיים במחלקת המדינה של ארצות הברית, אבל ישראל החליטה להגיב בתקיפות גם על עצם הדיווח, כדי לדחוק את ביידן ובלינקן מעצם המחשבה על צעד כזה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד פרסמו ביום שישי בצהריים הודעה חריגה במיוחד, בה תקפו את ממשל ביידן, בעקבות הדיווחים השונים:

"משמרות המהפכה עומדים מאחורי ההתקפות על אזרחים וחיילים אמריקנים בכל רחבי המזרח התיכון, כולל בשנה האחרונה. הם אלה שעמדו מאחורי התכנונים להתנקש בחייהם של פקידי ממשל אמריקנים בכירים. משמרות המהפכה נטלו חלק ברצח מאות אלפי אזרחים סורים, הם הרסו את לבנון, הם עוסקים בדיכוי רצחני של אזרחים איראנים. הם הורגים יהודים מפני שהם יהודים, נוצרים מפני שהם נוצרים, ומוסלמים מפני שאינם נכנעים להם. הם חלק מרכזי ובלתי נפרד במכונת הדיכוי הרצחנית באיראן", פתחו בנט ולפיד את הודעתם, ואז תקפו בחריפות.

"הניסיון לבטל את הגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור הוא עלבון לקורבנות ומחיקה של מציאות מתועדת, שיש לה הוכחות חד משמעיות. אנו מתקשים להאמין שהגדרת משמרות המהפכה כארגון טרור תבוטל תמורת 'הבטחה לא לפגוע באמריקנים'. המלחמה בטרור היא משימה של העולם כולו. אנו מאמינים שארצות הברית לא תפקיר את בעלות בריתה הקרובות ביותר תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים", תקפו ראש הממשלה ושר החוץ.

בתוך כך, וכנראה גם כחלק מניסיון של שינויים של הרגע האחרון, נשיא המדינה יצחק הרצוג, המתואם לחלוטין עם ראש הממשלה ושר החוץ, יפגש מחר בצרפת עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. הרצוג ורעייתו ימריאו לצרפת כדי להשתתף בטקס הזיכרון במלאת עשור לפיגוע הטבח בטולוז, בהזמנת נשיא צרפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר