הדגיש את החשש מאסון

רה"מ בנט ספד: "אבידה גדולה לעם היהודי"

רה"מ התייחס בפתח ישיבת הממשלה לפטירת שר התורה זצוק"ל ולמסע הלוויה, שיכלול מאות אלפי משתתפים, וביקש לנקוט בזהירות: "טראומת אסון מירון עדיין טרייה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט בביקורו בבית הגר"ח, לפני יותר מארבע שנים (צילום: באדיבות המצלם)

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפטירת מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, מאור עינינו שכבה בערב השבת, בפורים דמוקפין, וכן שב על הבקשה מהציבור: להיזהר מצפיפות שיכולה להוביל לאובדן חיים רח"ל.

"היום מובא למנוחות הרב קנייבסקי זכרו לברכה, גדול הדור. לכתו היא אבדה גדולה לעם היהודי", פתח בנט. "רבות דובר על סגפנותו: הדירה הפשוטה, אורח החיים הצנוע והדל, הוויתור על החומר לטובת הרוח. האבל הגדול, ההמוני, הוא רגע יהודי מובהק: גיבורי התרבות של העולם היהודי הם לא ענקי חומר, הם ענקי רוח. אנשים שהקדישו את חייהם לתורה ולמצוות, ללימוד מעמיק, ולשימור המסורת".

"שמו של הרב קנייבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל: בנו של הסטייפלער ואחיינו של החזון איש. הוא המשיך את דרכם, את שימור העולם התורני של הקהילות החרבות באירופה - בארץ ישראל", אמר ראש הממשלה.

בהמשך התייחס בנט למאות האלפים שנמצאים בשעה זו בבני ברק, לחלוק כבוד אחרון לגדול הדור, וביקש להימנע מצפיפות שחלילה יכולה להוביל לאסון:

"הלוויה היא אירוע המוני, ועלינו להקפיד שהיא לא תסתיים - חלילה - באסון המוני. אני קורא לבאי הלוויה - לא להצטופף ולא להידחק. הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו, אסור לחזור על הטרגדיה הזו. אני מבקש מכולם אחריות אישית, להשגיח על הילדים בעיקר. משטרת ישראל וכוחות ההצלה ערוכים, ואני מבקש שנעבור את היום הזה בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר