מרגש | צפו

הבן, הגר"ש, הספיד: "אבא איך עזבת אותנו"

אחרון המספידים בלווית מרן זצוק"ל היה בנו, הגר"ש קנייבסקי, שסיפר על בקיאותו המדהימה ועל הכבוד שרחש לרבנית ע"ה: "מבקש מחילה על כך שלא כיבדנו אותך כמו שצריך" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגר"ש קנייבסקי בדברי ההספד (צילום: סי לייב )

את מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, יכולים היו להספיד אלפי רבנים, המובחרים שבמובחרים, אך מפאת דוחק הציבור הרב שהגיע לרחובות בני ברק לחלוק כבוד אחרון להוד קודשו, רק שלושה זכו להספיד את גדול הדור: ראש הישיבה, הגרי"ג אדלשטיין; גיס הגר"ח, הגר"י זילברשטיין; ובנו של הגר"ח, הגר"ש קנייבסקי. אלו דברי בנו, ראש ישיבות "קריית מלך" ו"תפארת ציון", ששודרו בשידור חי ב'כיכר השבת':

"אבא, איך עזבת אותנו בפתאומיות כזאת? הקב"ה לקח אותך בלי הכנה ובמיתת נשיקה ממש. איך אפשר בכלל להספיד אותך אבא? כדי להספיד אותך צריך להיות בעל דרגה שמבין קצת את האדם שהיית", פתח הגר"ש קנייבסקי את דבריו האחרונים לאביו זצוק"ל.

"אם ננסה לגעת בנושא של הגדלות, של ההיקף, ושל הבקיאות הנפלאה, אני יכול רק לספר עליך סיפורים שראינו אנחנו כשהיינו ילדים: פעם, בלילות השבת של החורף, שיחקנו עם האבא שלנו. היינו מקריאים לאבא את מאמרי חז"ל לפי סדר א' ב' והוא היה מוצא לנו את המקור בעל פה, ואף מוסיף על המקור עוד כמה הסברים משלו. כך זה היה בתלמוד הבבלי והירושלמי, ברמב"ם ובתוספתא ובמדרשים. כל זה לא היה בגדר של לקרוא סתם, אלא הוא למד הכל בעיון ובבקיאות נפלאה", סיפר הגר"ש על גדולתו העצומה של מרן.

"כשאבא היה מגיע בצהריים מהכולל, האוכל תמיד היה מוכן על השולחן והוא הקפיד לא לאכול בלי אמא. אם היא לא הייתה יושבת בשולחן, הוא לא היה מסכים לאכול. ואם זה היה לוקח דקה וחצי, הוא היה לומד בינתיים", הוסיף הגר"ש על הבין אדם לחבירו של אביו זיע"א.

"אבא, אתה היית אבא של כולנו. קירבת המון אנשים, בהם ילדים להקב"ה באמצעות השקעה אישית לכל אחד ואחד, ואמירת מילה טובה. כשהיו באים אליו מחזיקי תורה ונדיבים גדולים הוא היה שואל אותם האם הם לומדים, משום שאחרת כל הכסף שלהם לא היה שווה. כל כולו היה תורה, וכוונתו הייתה תמיד רק להרבות תורה בישראל, וכעת השארת אותנו לבד בלי שיהיה מי שיתייחס ויגיד מילה טובה, כצאן ללא רועה".

"בשמי ובשם המשפחה להכיר הכרת הטוב להגאון רבי יצחק שאול ומשפחתו אשר במשך השנים האחרונות הפקיר את כל הבית והפרטיות שלו, הכל כדי לעזור ולהתמסר באופן היוצא מגדר הרגיל לטובת האבא, ואני בטוח שבשמיים האבא והאמא ימליצו טוב בעדו", אמר הגר"ש קנייבסקי על אחיו, הגרי"ש קנייבסקי.

"אני רוצה לבקש ממך מחילה אבא, על כך שלא כיבדנו אותך כמו שצריך, למרות שלא הבנת בכלל מה הוא המושג של כבוד. ומחה ה' דמעה על כל פנים", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר