דיווח אמריקני

רוסיה משנה אסטרטגיה: מוותרת על קייב

אחרי ההתבוססות בקרבות, גורם אמריקני מעריך שרוסיה ויתרה על כיבוש קייב ומתמקת באזורים אחרים במדינה. מנגד בבריטניה טוענים הפוך: הרוסים מתמקדים דווקא בקייב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההפגזות באוקראינה (צילום: ДСНС України, מוקד החירום של אוקראינה)

המלחמה באוקראינה, השבוע הרביעי: הקרבות בצפון העיר קייב מוסיפים להיות עזים. הלילה התרחש פיצוץ כבד שהוביל להרס רב ולפחות להרוג אחד.

משרד ההגנה הבריטי עדכן הבוקר (שני) כי כוחות רוסים שהתקדמו לעיר קייב מצפון-מזרח נבלמו. במקביל כוחות שהתקדמו מכיוון צפון-מערב נהדפו על ידי התנגדות אוקראינית עזה. עוד עדכן משרד ההגנה הבריטי כי עיקר הכוחות הרוסיים נותרו במרחק של יותר מ-25 קילומטרים ממרכז העיר.

באשר לתכנית הצבא הרוסי מתפרסמים דיווחים סותרים. לפי משרד ההגנה הבריטי קייב נותרה המטרה הצבאית העיקרית של רוסיה, למרות חוסר ההתקדמות, והם צפויים לתת עדיפות לניסיון להקיף את העיר במהלך השבועות הקרובים.

מנגד, דורם אמריקני בכיר העריך בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" הבוקר כי רוסיה עוברת לתכנית חדשה, לאחר שלא הצליחה לכבוש את קייב.. במסגרת התכנית הזו הרוסים מוותרים על כיבוש העיר, ומתמקד בהכנעת האוקראינים בעיקר בחלקים המזרחי והדרומי של המדינה.

בתוך כך יועצו של זלנסקי טען היום כי למעלה מ-3 מיליון אוקראינים נאלצו להימלט למדינות אירופה מאז תחילת המלחמה. בסך הכל, 10-11 מיליון עקורים נאלצו לעזוב את עריהם שנהרסו על ידי ארטילריה רוסית. "האם זה לא אסון הומניטרי עולמי?" שאל רטורית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר