"היו צריכים כמה פרקים"

התהילים עם הרבנית בצד הדרך | הסיפור מאחורי התמונה

בתמונה מרגשת שהופצה נראים מרן שר התורה זצוק"ל והרבנית ע"ה עומדים אי שם בשולי הכביש, מחזיקים בידיהם תהילים, קוראים ומתפללים; מה עומד מאחורי התמונה שריגשה את כולם? (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הגר"ח זצ"ל והרבנית ע"ה, בתהילים בצד וברכב (צילום: רבי בצלאל סטפנסקי)

תמונה מרגשת שפורסמה בה נראה מרן שר התורה זצוק"ל והרבנית ע"ה עומדים אי שם בשולי כביש, מחזיקים בידיהם ספר, כנראה ספר תהילים, קוראים ומתפללים. בתמונה נראים שלטי מע"צ שכיום אינם קיימים כמו שלט הכוונה לטלפון ציבורי ולתחנת דלק.

מרן שר התורה זצוק"ל והרבנית קנייבסקי ע"ה קוראים פרקי תהילים בכניסה לעיר טלז סטון לפני 34 שנים (צילום: רבי בצלאל סטפנסקי)

מתברר שאת התמונה צילם הרב בצלאל סטפנסקי, בשנת תשמ"ח, לפני 34 שנים, אי שם בעליות לירושלים בכניסה לעיר טלז סטון.

הרב סטפנסקי היה בנו של הנהג של מרן הסטייפלר, רבי יששכר מאיר סטפנסקי זצ"ל - ובמסגרת תפקידו הוא זכה לקחת את רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל מידי פעם, עוד לפני שהרב אפשטיין נכנס לתפקיד הנהג הקבוע.

באותה נסיעה. הנהג רבי יששכר מאיר סטפנסקי מצד ימין, הגר"ח מקדימה, הרבנית מאחורה ובנם, רבי יצחק שאול, רב ביהמ"ד לדרמן - מצד שמאל (צילום: רבי בצלאל סטפנסקי)

לרבי יששכר מאיר סטפנסקי היה קביעות לקחת את רבי חיים בעשרת ימי תשובה לכותל המערבי בירושלים, ואח"כ לחמיו מרן הגרי"ש אלישיב. הבחור הצעיר בצלאל, בנו של רבי יששכר, קפץ על המציאה ונסע עם אביו, הגר"ח והרבנית לירושלים מידי שנה בשנה.

מרן שר התורה זצ"ל בכותל, באותה נסיעה (צילום: רבי בצלאל סטפנסקי)

בחזור, מספר הרב בצלאל, היה פנצ'ר, שלוש מאות מטרים לפני הכניסה לעיר טלז סטון, והגר"ח והרבנית קנייבסקי יצאו מהאוטו. הבחור הצעיר בצלאל תיקן את הפנצ'ר, ובסיום היה לו מצלמה והוא צילם את הגר"ח והרבנית מנצלים את הזמן וקוראים פרקי תהילים.

האזור המשוער בו מרן שה"ת הגר"ח והרבנית קנייבסקי קראו פרקי תהילים בשעה שרבי בצלאל סטפנסקי תיקן את התקלה (צילום: גוגל מפות)

כשחזרו לאוטו, רבי יששכר מאיר סטפנסקי שאל את רבי חיים על דרכי הקב"ה בעולמו, ומדוע אירע הפנצ'ר? וענה לו הגר"ח שהיה מקרה לבעל שם טוב שהיה חסיד שנסע אליו, ונתקע בדרך ונשאר להתפלל בשדה, וניחמו הבעל שם טוב על האיחור, ואמר לו שהיה צריך לעשות תיקון בשדה, וכנראה סיים רבי חיים קנייבסקי בחיוך "היו צריכים פה כמה פרקי תהילים".

אנקדוטה מעניינת מוסיף רבי בצלאל סטפנסקי שרבי חיים קרע קריעה על הכותל ולא על החומות, כיון שהוא החמיר שלא לראות את החומות עד הרגע שהוא יראה את הכותל.

"אבי זצ"ל שקבור ליד רבי חיים זצוק"ל", מספר רבי בצלאל, "אמר לו מתי רואים את החומה, ואז רבי חיים כיסה את העיניים בכובע עד שהגיעו לכותל שם הרים רבי חיים את עיניו וקרע את בגדו לפי כל הדעות".

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר