הנתון נמחק תוך שניות

דובר מקורב לפוטין חשף את מספר ההרוגים - הנתון נמחק מהאתר הפרו-רוסי

אתר רוסי פרסם מספר גבוה מאוד של הרוגים במלחמה, וכעבור זמן מחק את הנתון • באתר טענו: "מתקפת סייבר" • באוקראינה זלזלו וטענו כי פוטין הורה להסיר את הפרסום (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

באתר חדשות רוסי השייך לעיתון הפופולארי 'פראבדה', המשמש כשופר של נשיא רוסיה פוטין, רואיין אחד מדוברי הקרמלין הזוטרים שטען כי המספר האחרון של רוסיה - 498 הרוגים, לא מעודכן וכי על פי הנתונים הרוסיים - נהרגו במלחמה 9,861.

אלא שדקות קצרות לאחר הפרסום באתר, ולאחר שברשת החלו לחגוג עם הפרסום, הוסרה התשובה על מספר ההרוגים מהאתר.

באוקראינה גולשים רבים טענו כי זהו הנתון שכנראה הצבא הרוסי מסרב לחשוף ולכן מיהר למחוק את הנתון העגום שיפגע במורל הרוסי.

מנגד, באתר החדשות התגוננו וטענו כי "הותקפנו על ידי האקרים". גולשים רבים מיהרו לזלזל וכתבו "כן הותקפתם על ידי האקרים... תגידו שאתם מפחדים שפוטין יפטר אתכם ויכלא אתכם עם נבלני".

יועצו של נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הגיב לאירוע וכתב: "השקרים של רוסיה כבר לא עוזרים להם יותר". עוד כתב כי "משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית נאלץ להודות באופן רשמי שלא 500 איש מתו באוקראינה, אלא 9,861".

"זאת קטסטרופה לתעמולה הרוסית" הוסיף. "אבל זה לא הכל. קונאשנקוב, דובר רשמי של משרד ההגנה הרוסי, השמיע את כל זה בפירוט על גבי אתר הפרבדה הרוסי".

המשפט שנמחק, כך לטענת הדובר: "על פי משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית, במהלך המבצע המיוחד באוקראינה איבדו הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית 9,861 הרוגים, 16,153 נפצעו".

עוד טען: "במציאות, בעולם שלנו האמיתי, אנחנו יודעים שהמספר כמעט כפול מהמספר שנמחק על ידי הרוסים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר