הצתה - ואיומים

מלחמה נגד מוקד חירום חרדי: "גורילת ענק"

ארגון המתנדבים 'הצלה קווינס' רוצה להקים חניון ומרכז פעילות לאמבולנסים בשכונה שרובה חרדית - אך כמה מהשכנים מתלוננים שלא שאלו אותם ואף איימו עליהם (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מתנגדים לחניון אמבולנסים. ארכיון (צילום: Shutterstock)

מוקד חירום שמבקשים להקים עבור ארגון המתנדבים 'הצלה' בעיר ניו יורק, עמוד במרכזו של סכסוך שכונתי כאשר חלק מהשכנים נלחמים נגד הבנייה, בטענה שמדובר ב"גורילת ענק" שתפריע לחיים במקום.

המלחמה מתרחשת ב'קיו גרדנס הילס', שכונה שקטה ברובע קווינס שבעיר. האזור מאוכלס בעשורים האחרונים בעיקר בתושבים חרדים שייהנו מכך שיהיו שירותי הצלה יותר 'היימיש' וגם יותר קרוב לבית, אך ישנם שם גם כאלו לא יהודים או סתם שכנים שלא מעוניינים ברעש ובשאר התופעות שמוקד כזה יביא עמו.

'הצלה קווינס' מתכנן לבנות בשכונה מבנה גבוה יחסית, שיכיל חניון ומרכז פעילות לחמישה אמבולנסים, ושהשכנים המתנגדים מכנים "גורילת ענק".

הסיבות להתנגדות הן רעש הסירנות והמנועים והבהובי אורות במשך כל שעות היממה, זיהום האוויר, כיעור מראה הרחוב וממילא גם ירידת ערך לנכסים שם.

ב'ניו יורק פוסט' שוחחו עם מספר תושבים בשכונה. אחד מהם, יהודי חרדי מבוגר בשם מרדכי קניגסברג, התבטא אף הוא נגד הבנייה באומרו כי התוכנית נרקמה "ללא התחשבות בשכונה" וכי הוא ותושבים רבים אחרים מעולם לא נשאלו למחשבותיהם.

"אנשים בדרך כלל בעד 'הצלה' כי הם עוזרים לקהילה", אמר מרדכי, "אבל חייב להיות פיקוח מסוים".

אמבולנס של 'הצלה' בניו יורק (צילום: Shutterstock)

מרדכי טוען כי כשהעלה את דעתו בפני האחראים על התוכנית, אלו איימו עליו ואמרו כי אם המחאה כנגד הפרויקט תימשך, הדבר יגרום לחוסר רצון מצד הארגון להגיע לקריאות חירום בשכונה. "זה דבר מגעיל לומר", מסר מרדכי.

שכן אחר, שביקש להישאר בעילום שם, טען בשיחה עם ה'ניו יורק פוסט' שאחד מתומכי הפרויקט "ניגש לשכן שלו ואומר, 'יש לך בת 21 או 22. אם תילחם בנו, הבת שלך לא תתחתן. הם גם פנו אל תושבת אלמנה ואמרו לה, 'מה אכפת לך אם הבית שלך יירד בערכו? את גם כך תשאירי אותו לילדייך'.

"איכות החיים שלנו נהרסת", אמר השכן . "אני לא צריך לגור במקום שאנשים מפחידים אותי, מפחידים את הילדים שלי".

האירוע המשמעותי ביותר התרחש בתחילת החודש. אחד השכנים, שהתנדב בעבר ב'הצלה' אך עומד כיום בראש הועד השכונתי המתנגד לפרויקט, אושפז בטיפול נמרץ לאחר שפרצה אש ברכבו והתפשטה לביתו. מתנגדי הפרויקט מאמינים שמדובר בפעולה אלימה ומכוונת מצד ארגון 'הצלה' ותומכיו.

מהארגון לא נמסרה תגובה לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר