כולם גינו את הפיגוע

השר לפיד ב'פסגת הנגב': "חמאס לא יפריד בינינו"

שרי החוץ שהשתתפו ב'פסגת הנגב', גינו בתום הפסגה את הפיגוע המחריד בחדרה; השר לפיד אמר: "אין לנו שום כוונה לתת למחבלים לנהל לנו את החיים" • הפסגה תיהפך לקבועה (חדשות)

שרי החוץ בתום הפסגה (צילום: אסי אפרתי, לע"מ; וידאו: משרד החוץ, לע"מ)

על רקע הפיגוע המחריד אמש (ראשון) בעיר חדרה, הפסגה שהתקיימה בשדה בוקר בנגב - הסתיימה, כאשר כל המשתתפים בה, גינו את הפיגוע.

שר החוץ יאיר לפיד הצהיר, כי מעתה תהיה הפסגה הזו -פסגה קבועה, כאשר המטרה היא להיפגש מדי מספר חודשים או "אחת לשנה; "פסגת הנגב תהיה פורום קבוע. פותחים את הדלת גם לפלסטינים" - אמר לפיד.

לפיד אמר על הפיגוע: "מטרתם של הטרוריסטים היא להטיל עלינו אימה, לגרום לנו לפחד להפגש ולקדם את החיבורים וההסכמים בינינו. הם לא יצליחו. אנחנו לא ניתן להם. אין לנו שום כוונה לתת פרס למחבלים. אין לנו שום כוונה לתת להם לנהל לנו את החיים, לקבוע לנו את המדיניות. ישראל היא מדינה חזקה וגאה ולא תכנע לטרור לעולם. בפעם השניה תוך שבוע היכה אמש הטרור בליבה של ישראל. בליבה בשני המובנים: גם בתוך המדינה, בתוך עיר הומה אדם, וגם בלבו של כל אזרח ישראלי. זה היה רצח לשם רצח, טרור לשם טרור".

"המחבלים ירו לכל עבר במטרה אחת: להרוג מה שיותר חפים מפשע. לשפוך מה שיותר דם. אני שולח מכאן תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה לפצועים. מחשבותינו ותפילותינו אתכם".

בהתייחסות לפסגת נגב, אמר שר החוץ לפיד: "המפגש הזה בינינו הוא משהו שאנשים חשבו שאי אפשר להאמין שיקרה, שאי אפשר היה לחזות שהוא יקרה. הם טעו. הוא קרה מפני שאנחנו האמנו בו, הוא קרה מפני שזה החזון שהצבנו לעתיד האיזור שלנו".

"אתמול בלילה החלטנו להפוך את פיסגת הנגב לפורום קבוע. יחד עם ידידתנו הקרובה ביותר, ארה"ב, אנחנו פותחים היום דלת בפני עמי האיזור, כולל הפלשתינים, כדי להציע להם להחליף את דרך הטרור וההרס ולחלוק אתנו עתיד של קדמה והצלחה. הארכיטקטורה החדשה הזו, היכולות המשותפות שאנו בונים, מפחידה ומרתיעה את אויבינו המשותפים – בראש ובראשונה את איראן ושלוחותיה. יש להם ממה לפחד".

‏מזכיר המדינה האמריקני-יהודי, בלינקן, אמר בתום הפסגה לאחר גינוי הפיגוע, "הסכמי השלום האזוריים אינם תחליף לתהליך שלום עם הפלסטינים. אחד הנושאים שדנו עליהם היום זה כיצד המדינות שמשתתפות בפסגה הזו יכולות לסייע לפלסטינים".

שר החוץ של בחריין גינה אף הוא את הפיגוע ואמר: "אני מגנה את הפיגוע אמש ושולח את תנחומיי למשפחות. יש להפוך את הסכמי אברהם למעשים ולפרקטיקה נגד כוחות הטרור כמו חיזבאללה והתוקפנות האיראנית".

שר החוץ של מצרים גינה את הפיגוע ואמר: "הדגש בפסגה הזו - היא החשיבות של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. צריך להמשיך פתרון שתי המדינות, בהתאם לקווי 67'. ומצרים תמשיך לסייע כפי שסייעה לאורך השנים בתיווך".

שר החוץ של איחוד האמירויות גינה גם ואמר: "מצרים וישראל חתמו על הסכם שלום לפני 43 שנה, ואנחנו מתחרטים על שלא הצטרפנו אליהן אז. כעת אנו פועלים לשינוי הנרטיב – יש בנו סקרנות לגביכם ואנחנו רוצים להכיר זה את זה".

(צילום: משרד החוץ, לע"מ)
(צילום: משרד החוץ, לע"מ)
(צילום: משרד החוץ, לע"מ)
(צילום: משרד החוץ, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר