היום ה-33 לפלישה

רוסיה בדרך לתבוסה? • עדכון המפות היומי

33 ימים כבר חלפו מאז הפלישה הרוסית לשטחה של אוקראינה, ונראה כי הרוסים נאבקים בכדי להתקדם. בצפון נוחלת רוסיה תבוסה, במזרח רוסיה מתקדמת (עולם, חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

שבועות ארוכים של מלחמה, ונראה כי חלף זמן רב מאז רוסיה בפעם האחרונה השיגה התקדמות משמעותית. על פי דו"ח מודיעיני של בריטניה, רוסיה באוקראינה נמצאת ב"מצב סטטי" ולא מצליחה להשיג התקדמות כפי שציפו.

על פי משרד ההגנה הבריטי, רוסיה מתקשה באיזורים רבים לארגן את הכוחות מחדש בשל ההפגזות הכבידות מצידה של רוסיה.

איזור קייב והצפון

למרות הניסיון הרוסי העיקש, רוסיה עדיין רחוקה מלהצליח לכתר את קייב הבירה בצורה מלאה. לצד זאת, בסביבת העיר נרשמו ביממה האחרונה קרבות עזים.

לצד זאת, באוקראינה חוגגים את ההישג היום באיזור הצפון, אחרי שהצליחו לכבוש מחדש את העיר אירפין, עיר כגדולה של העיר בית שאן. ראש העיר אמר כי "זהו ניצחון גדול עבור תושבי אירפין ועבור אוקראינה. תהילה לאוקראינה!"

בעיר הצפונית צ'רנייב הצליחו הכוחות הרוסיים כמעט ולהקיף את העיר כולה. על פי דיווחים באוקראינה, צבא רוסיה מפגיז בתי חולים ומרפאות בעיר, זאת לצד ניתוק אספקת החשמל והמים לעיר.

בצ'רנייב אומרים כי העיר נכנסת למצור חלקי, זאת בנוסף, לכל הקשיים של הפגזות רוסיות מאסיביות על העיר.

איזור הדרום

רוסיה ממשיכה להפגיז את העיר מריופול, שממסרבת להיכנע. מוקדם יותר היום אמר ראש עיריית מריופול כי העיר נמצאת ב"אסון הומניטרי".

על פי ההערכות, 100 אלף בני אדם שעדיין נמצאים בעיר סובלים ממחסור חמור מאוד של מים ואספקה תקינה של תרופות.

אתמול נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי בהמשך השבוע הוא צפוי לשוחח עם נשיא רוסיה פוטין, וינסה לשכנע אותו לפתוח מסדרון הומניטרי גם מאיזור העיר הנצורה.

עיקר המטרה הרוסית באזור הדרום היא ליצור חיבור יבשתי בין חצי האי קרים, שנכבש על ידי הרוסים בשנת 2014, לבין שטחי הבדלנים, דונייצק ולוהנסק.

באיזור דרום מערב, מנסים הרוסים להתקדם ולכבוש גם את עיר הנמל אודסה, נכון לשעה זו ללא הצלחה. מטרת הרוסים לנתק את אוקראינה מגישה לים השחור, אך הרוסים רחוקים מאוד מכיבוש אודסה, שכן הכוחות עדיין תקועים בעיר מזרחית יותר, מיקולאייב.

בעיר מיקולאייב, הרוסים נוחלים הפסדים רבים, וכעת צבא אוקראינה מנסה להדוף אותם עוד יותר מזרחה, להרחיק אותם ממיקולאייב ואודסה לכיוון העיר חרסון הכבושה.

איזור המזרח

למרות האש המאסיבית בכל רחבי אוקראינה, ברוסיה מתמקדים כעת במה שהם מכנים "שחרור מלא של דונייצק ולוהנסק". כלומר, רוסיה מעוניינת להגדיל את שטחי הבדלנים בצורה מלאה.

רוסיה מנסה ככל יכולתה להצליח להתקדם ממחוזות הבדלנים לכיוון חרקיב בצפון ומריופול בדרום.

בתדרוך לעיתונאים אמר ראש עיריית חרקיב כי "30 אחוזים מהעיר עזבו את העיר, בימים האחרונים ראינו אזרחים חוזרים - בעיקר צעירים שבאו לחזור ולהגן על העיר כחלק מהצבא".

למרות הלחימה הקשה באיזור העיר סומי, ברוסיה עדיין לא הצליחו להביא למצור מלא על העיר כמו במריופול, מכיוון שצבא אוקראינה עדיין מצליח לשמור על פתח מדרום סומי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר