מלחמה באירופה

רוסיה: באיום קיומי - נשתמש בנשק גרעיני

ברוסיה התייחסו לחשש במדינות העולם מפני שימוש בנשק גרעיני במסגתר המלחמה נג דאוקראינה • דובר הקרמלין: "נשתמש בנשק גרעיני רק כשיהיה איום קיומי עלינו" (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ולדמיר פוטין (צילום: לוי נאזרוב, ארכיון 'כיכר')

דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, התייחס הלילה (שלישי) לחשש בקרב מדינות העולם מפני האפשרות שנשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, ישתמש בנק גרעיני ואמר כי אירוע כזה יתרחש רק במקרה של איום קיומי על רוסיה.

לדברי פסקוב, בריאיון לרשת PBS: "יש לנו תפיסה ביטחונית שקובעת בצורה מאוד ברורה: רק כשיש איום על קיומה של המדינה אנחנו יכולים להשתמש בנשק גרעיני, ובפועל נשתמש בנשק גרעיני כדי לחסל את האיום על הקיום,.

בתוך כך, נשא אוקראינה, ולדומיר זלנסקי, אמר הלילה בריאיון ל'אקונומיסט' כי: "15,000 חיילים רוסים נהרגו בחודש אחד. פוטין זורק חיילים רוסים כמו בולי עץ לכבשן של רכבת והם אפילו לא קוברים אותם. הגופות של החיילים הרוסים נשארות ברחובות. בכמה ערים החיילים שלנו אומרים שאי אפשר לנשום בגלל סירחון של בשר רקוב".

כזכור, באוקראינה חגגו אמש את כיבושה מחדש של העיר אירפין הסמוכה לקייב הבירה, שהייתה במשך ימים תחת כביוש רוסי. ראש העיר, כגדולה של בית שאן, אמר כי "זהו ניצחון גדול עבור תושבי אירפין ועבור אוקראינה. תהילה לאוקראינה!"

לצד זאת, בעיר הצפונית צ'רנייב הצליחו הכוחות הרוסיים כמעט ולהקיף את העיר כולה. על פי דיווחים באוקראינה, צבא רוסיה מפגיז בתי חולים ומרפאות בעיר, זאת לצד ניתוק אספקת החשמל והמים לעיר.

בפנטגון אמרו כי למרות הקפת העיר צ'רנייב, הרוסים כמעט ולא מצליחים במסע הכיבושים באיזור קייב וצפון המדינה, וכי רוסיה נוחלת תבוסות רבות באיזור.

יחד עם זאת, בפנטגון הדגישו כי הוא לא יכול בשלב זה לאשר את טענות האוקראינים לפיהם הצליחו להשתלט מחדש על העיר אירפין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר