11 נרצחים בשבוע

הקבינט יתכנס מחר; בנט: "גל טרור רצחני"

ראש הממשלה והשרים הבכירים ידונו מחר בדרכים למנוע את התפשטות ההסלמה וגל פיגועי הטרור • גנץ: נ"פעל בכל האמצעים" • נתניהו: "גל טרור שלא נראה שנים רבות" (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו באדר ב' תשפ"ב | 29.03.22
זירת הפיגוע בבני ברק (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

חמישה נרצחים בבני ברק הערב (שלישי), שני נרצחים בחדרה שלשום (ראשון), ארבעה נרצחים בבאר שבע לפני שבוע (שלישי). מדינת ישראל נמצאת בגל טרור נוראי, שמטריד את אזרחיה ומזכיר להם ימים קשים מן העבר.

בניסיון למנוע את המשך ההסלמה, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר אחר הצהריים לדון בדרכים לבלימת גל הטרור, מחשש שייהפכו לאינתיפאדה נוספת.

בכירי המערכת הפוליטית התבטאו באשר לפיגוע הרצחני הערב, כאשר מנהיגי הקואליציה מתחייבים שיפעלו למיגור גל הטרור.

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לפיגוע ואמר: "הנפש נקרעת והלב דואב כשטרוריסטים מתועבים שוב שופכים את דמם של חפים מפשע. רוחנו האיתנה, שכבר גברה על פיגועים ומלחמות, תגבר גם הפעם על השנאה של אויבינו. אני שולח את תנחומיי למשפחות האבלות, ומתפלל עם כל בית ישראל להחלמתם של הפצועים.

"אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון יעשו את מלאכתם נאמנה, וקורא לציבור לגלות סולידריות ואחריות ולתת להם לפעול באופן נחוש, מהיר ומדוייק.

"על אף הכאב, ועל אף התחושות הקשות, אני מבקש לנהוג ברגישות ולא להפיץ סרטונים והודעות אשר עלולים לפגוע במשפחות שזה עתה חרב עליהן עולמן".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב התייעצות ביטחונית בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בבני ברק וברמת גן. כמו כן, נידון המשך הצעדים המבצעיים המיידים שיינקטו ע"י כוחות הביטחון.

בדיון השתתפו שר הביטחון, שר החוץ, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ וגורמים נוספים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "ישראל ניצבת בפני גל טרור ערבי רצחני. ליבי עם המשפחות שאיבדו הערב את היקרים להן, ואני מתפלל לשלום הפצועים. כוחות הביטחון פועלים. נילחם בטרור בהתמדה, בעיקשות וביד ברזל. הם לא יזיזו אותנו מכאן. אנחנו ננצח".

שר הביטחון בני גנץ כתב: "‏ערב קשה מאוד. משתתף בצער המשפחות. עברנו תקופות קשות כעם וכמדינה אל מול גלי טרור - ותמיד ניצחנו בנחישות ובעוצמה, וכך יהיה גם הפעם. מערכת הביטחון כולה - צה"ל, השב"כ והמשטרה - תפעל בכל האמצעים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות ישראל ואת תחושת הביטחון לאזרחים".

יו"ר הכנסת, חבר הכנסת מיקי לוי, החליט לסיים את ביקורו בארצות הברית לפני מועדו - ולחזור לישראל. מלשכתו נמסר כי לוי יקיים הערב מספר פגישות אישיות חשובות עם יו"ר בית הנבחרים פלוסי, מנהיג הרוב הדמוקרטי ומנהיג המיעוט הרפובליקני ויחזור לישראל מחר בצהריים.

"אני עוקב בדאגה ובכאב אחר הדיווחים מישראל. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. אין ספק שאנחנו נמצאים בימים קשים ורגישים המצריכים להעלות את רמת הכוננות ודורשים עירנות יתרה מכולנו. כולי תקווה ותפילה שנדע ימים שקטים", אמר יו"ר הכנסת.

גם ח"כ מנסור עבאס – יו"ר רע"מ, גינה את הפיגוע ואמר: "בבני ברק התרחש היום פשע טרור מתועב ומגונה, נגד אזרחים חפים מפשע . משתתף בצער המשפחות ומאחל רפואה שלמה לפצועים. כולנו ביחד ניצבים מול גל טרור רצחני, כולנו ללא הבדל. רחובות הערים בישראל גדושים באזרחים ערבים ויהודים, ומי שיוצא במסע הרג נבזה לא מבחין ולא מבדיל בין דם לדם.

"רמדאן, פסח ופסחה מתקרבים, חובתנו המוסרית, הדתית והמנהיגותית כממשיכי דרכו של הנביא אברהם ובני שלושת הדתות, היא ליזום תהליך פיוס ושותפות מושתת על ערכי הדת והאמונה באלוקים, ובערכים האנושיים האוניברסליים שמחנכים לסובלנות, שלום וקדושת חיי אדם באשר הוא, וכמובן נגד שנאה, פשיעה ואלימות.

"לא נסתפק בגינויים והודעות תנחומים, כי הטרור לא מפסיק ולא מרכין ראש. אנו נחושים לצאת לדרך השלום על אפתם וחמתם של כל הקיצוניים, ואנו נחושים לעשות הכל על מנת למנוע פגיעה מחודשת באזרחים חפים מפשע.

"אי אפשר לא להבחין בקבוצות אינטרסנטים קיצוניות שמתעקשות לפגוע במרקם היחסים בין יהודים לערבים במדינה. לא ניתן להם. לזה אני מחויב ומתחייב שוב ושוב. אני מחויב לכלל אזרחי המדינה, תפקידנו כמנהיגים שנפעל בכל הכוח על מנת לדאוג לזה שהחגים של כולנו יעברו בשקט, ושכולם יחגגו עם משפחותיהם, איפה שירצו, ללא פחד. מי ייתן וכל משאלות ליבנו לשלום ואחוה אכן יתגשמו".

מנגד, באופוזיציה, תקפו את הממשלה על אוזלת ידה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מסר: "ערב עצוב וקשה מאוד. ישראל בעיצומו של גל טרור מסוכן שלא ראינו שנים רבות. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לרפואת הפצועים. מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שנמצאים בשטח. חייבים לפעול בנחישות כדי להחזיר לאזרחי ישראל את השקט והביטחון".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר: "עוד ערב קשה. אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים בפיגוע, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. מול הטרור יש לפעול בעוצמה גדולה ובנחישות. לאזרחי ישראל מגיע ללכת בבטחון ברחובות".

באורח חריג, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גינה את הפיגוע ואמר כי "הרג אזרחים פלסטינים וישראלים לא יוביל לשום דבר אלא להמשך הידרדרות המצב. אנו קוראים לכולם לשמור על היציבות, במיוחד שאנו בפתח חודש רמדאן המבורך והחגים הנוצריים והיהודיים".

בהודעה מטעמו נאמר עוד כי "אבו מאזן מזהיר מניצול האירוע המגונה לפגיעות ותגובות נגד הפלסטינים ע"י המתנחלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר