היום ה-35 | כל העדכונים

מתקפות קשות בדרום אוקראינה; "לא נוותר על ס"מ"

למרות המו"מ בין הצדדים אתמול, מזרח אוקראינה נמצאת תחת אש כבידה • בפנטגון אומרים כי כעת אין שינוי בכוחות ליד קייב למרות הבטחת רוסיה • מקרון שוחח עם פוטין (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המתקפות בדרום אוקראינה (צילום: 27א, כוחות הביטחון באוקראינה)

למרות ההבטחה הרוסית אתמול להסיג כוחות מאיזור קייב וצ'רנייב שבצפון אוקראינה, זאת כדי "לבנות אמון"" בפנטגון אמרו הלילה (רביעי) כי על פי המודיעין שלהם, נכון לשעה זו אין שינוי במיצוב הכוחות של רוסיה בסמוך לבירתה של אוקראינה.

סגן ראש הלשכה של נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס הבוקר לשיחות עם אוקראינה ואמר כי "אכן אתמול הושגה התקדמות במשא ומתן עם רוסיה".

יחד עם זאת, כשנשאל האם לדעתו אוקראינה צריכה לוותר על איזורים ושטחים במזרח המדינה לרוסיה, השיב כי "לדעתי לא צריכים לוותר על סנטימטר מהשטחים שלנו".

דובר צבא אוקראינה אמר היום בתדרוך לכתבים כי "עדיין יש סיכוי שבלארוס תצטרף למלחמה נגד אוקראינה". בלארוס כידוע, מספקת לרוסיה את השטחה לצורך הפלישה, אך עדיין לא התערבה עם צבא בלארוס עצמו.

עוד אמר כי "באיזור מחוז דונייצק, כוחות רוסיים מתמקדים בלכבוש את מריופול, וזה כולל מתקפות אווריות ושל רקטות לעבר אוכלוסייה אזרחית".

כשנשאל על ידי כתב ה'גארדיאן' האם אוקראינה רואה שינוי כלשהו ביחס הרוסי באיזור קייב והצפון, אחרי שהתחייבה רוסיה להקטין את המתקפות.

דובר הצבא השיב כי "פיקוד הצבא עודכן על המידע הזה, אבל באותו הזמן רוסיה ממשיכה לתקוף. אנחנו רואים רק חלק קטן של יחידות שזזות. עדיין מוקדם כדי לקבוע שהם מורידים את המתקפות".

בתוך כך, אתמול בערב שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה פוטין. מקרון, ניסה לשכנע את פוטין לשחרר את המצור המוחלט בעיר מריופול, ובכל זאת לפתוח נתיב הומניטרי מהעיר. פוטי סירב, וקרא למרון לפעול שה"לאומנים" בעיר ייכנעו.

כזכור, העיר נמצאת תחת מצור מספר שבועות, וסובלת ממחסור חמור במזון, מים, חשמל אוכל ותרופות. למרות הסכמים על נתיבים הומניטריים - העיר עצמה עדיין נצורה ומסרבת להיכנע לרוסים בכל תוקף.

מוקדם יותר היום פרסמו באו"ם כי מאז הפלישה לפני יותר מחודש ועד היום, ברחו מאוקראינה מעל 4 מיליון בני אדם למדינות שכנות.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי גם אם תהיה הפסקת אש באוקראינה, הדבר לא יספק אותו ואת בריטניה כדי להסיר סנקציות. שרת החוץ הבריטית אמרה כי הסרת סנקציות תשקל כשרוסיה "תעזוב את אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר