הטור השבועי

ואפילו בהסתרה // הרב בן ציון נורדמן

חדרה עלתה לכותרות, והפעם בנסיבות כואבות. פיגוע דמים מזעזע. בשעת האירוע הייתי סמוך למקום, ושמעתי במעומעם את הד היריות. כחובש חשתי למקום, והמראות היו קשים מאוד (טור)

הרב בן ציון נורדמן | כיכר השבת |
מברך את אחד הלוחמים בבית החולים הלל יפה (צילום: שלומי גבאי)

חדרה עלתה לכותרות, והפעם בנסיבות כואבות. פיגוע דמים מזעזע. בשעת האירוע הייתי סמוך למקום, ושמעתי במעומעם את הד היריות. כחובש חשתי למקום, והמראות היו קשים מאוד. המחזה החזיר אותי לאירועי הפיגועים הקשים שאירעו בעיר בעבר ושחוויתי אותם בשעתו כחובש מד"א ומתנדב הצלה.

בהמשך הערב, תוך כדי הטיפול בנפגעים והושטת עזרה לפצועים, המציאות החלה להתברר, מצד אחד גודל האסון, ומצד שני גודל הנס שהיה כאן.

אני יודע שכשאני מדבר על ניסים, אני 'נחשד' מידית כאדם חובש כיפה, שלא לומר רב... אבל כשאתה שומע את השוטרים והחיילים במקום, ומשוחח עם הקצונה הבכירה, לא למצלמות, ולא לציטוט... אתה מבין שמדובר בשרשרת ניסים.

לראות את מיומנות המחבלים בה הם מפעילים את הנשקים האוטומטיים, את גלריית התחמושת, וארסנל הנשק הבלתי נתפס שהם הגיעו אתו. ובו בזמן, לחשוב שלכל כיוון שהיו פונים היו בהם מקומות הומי אדם. מדרום התחנה המרכזית, ממערב צומת המשטרה עם כל דוכני המזון והמסעדות, ממזרח בית כנסת ענק ומצפון אולמות האירועים ...

כמה מטרים ספורים ממקום האירוע נמצאו בדיוק מסתערבים שנחלצו לעזרה ופעלו נגדם בתושייה ובמהירות, אם היו אלו אנשי צוות מיחידות אחרות בשטח לא היה זה יעיל כמו המיומנים הללו שידעו בדיוק כיצד לבצע את הפעולה בצורה טובה כל כך. מצמרר לראות כיצד התנהל קרב ההגנה הזה באמצעות אקדחים מול נשקים אוטומטיים של המחבלים . האם אין זה נס? תגידו אתם!

את המילים האלו שמעתי באוזני גם לאחר מכן מבכירי הרופאים ומנהלי המחלקות שקיבלו את הפצועים בבית החולים. כך שאחרי הצער הנורא באובדן חיי אדם – ללא גבול, והכאב הגדול על הפצועים, שהשם ישלח להם רפואה שלימה בקרוב. קשה לומר, אבל אי אפשר להתעלם מהמציאות בשטח כפי שהיא הייתה נראית ונשמעת בזמן אמת. נס, נס גדול!

וכבר אמר רבי נחמן מברסלב " וַאֲפִילוּ בְּהַסְתָּרָה שֶּׁבְּתוֹךְ הַהַסְתָּרָה בְּוַדַּאי גַּם שָׁם נִמְצָא הַשֵׁם יִתְבָּרֵךְ".

נמצאים אנו בסיום ד' פרשיות שאנו קוראים בכל שנה בתקופת שנה זו לפני חג הפסח, בשבוע שעבר קראנו "פרשת פרה", ובשבוע זה נקרא את "פרשת החודש". פרשת פרה אדומה שבאה לטהר אותנו ולכפר עלינו. ופרשת החודש בה אנו קוראים על קידוש החודש על ידי עם ישראל, וההכנה לקראת חג הפסח וההכנות המעשיות להקרבת הקרבן בבית המקדש.

עם ישראל נמצא תדיר בין שני קטבים אלו, מצד אחד הכפרה והקרבנות, שלפעמים גובים מחיר כבד, אבל מצד שני אנחנו יודעים כי בתוך הכל ומטרת הכל היא הגאולה והישועה. כך גם מאותתים לנו אותם ניסים שבתוך התופת, כי בורא עולם מסובב את הכל, ומטרתם היא לקרב אותנו ולהיטיב לנו.

ברגעים בהם נכתב טור זה, אנו מתבשרים על פיגוע מחריד נוסף שמתרחש כעת בתחום העיר בני ברק, מחבל יחיד משתולל מכאן לשם ומטיל את אימתו את אזור גוש דן העמוס, והוא מבצע קטל של חמישה נפשות, השם ירחם!

אי אפשר שלא לבטא את תחושות הלב בשעה קשה זו, בשבוע שעבר עסקנו בטור זה בדמותו הפלאית של גדול הדור מרן רבי חיים קנייבסקי זיע"א, כאשר צדיק עוזב את העיר, ואת עם ישראל בכלל, נעקרת מתוכנו גם ההשפעה של תורתו וקדושתו.

פרשת פרה אדומה מרמזת על מיתת צדיקים שמכפרת על עם ישראל כמו פרה אדומה. ומצד שני פרשת החודש מביאה אותנו אל תקוות הגאולה, כפי שנאמר כי בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל.

אסיים במשפט ששמעתי השבוע יום אחרי הפיגוע, כאשר הגעתי עם צמרת העירייה לבקר את הפצועים בבית החולים, והגיעה לשם דמות פוליטית מהבכירות במדינה, אחד המשתתפים הגיב כי הוא לא מהמפלגה שלנו. מנהל בית החולים ד"ר מיקי דודקביץ הגיב מיידית: בימים אלו, כולנו מאותה מפלגה!

ידוע בשם הבעש"ט הקדוש כי כל מה שעובר על האדם, כל אירוע, כל משפט שנאמר בסביבתו, נועד אליו משמים. גם אני לקחתי את המשפט הזה ששמעתי באזני, חד וחלק, ברור, בימים אלו, כולנו מאותה מפלגה!

את הלקח הזה ניקח לעצמנו להמשך החיים, אנו רואים בשעת צרה כיצד עם ישראל כולו אחד, כולנו מחוברים יחד, כולנו בסירה אחת.

יחד שבטי ישראל!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר