ביקורת ציבורית

השר בר לב על הקריאות נגדו: "מתלהמות וגזעניות"

בעקבות גל הפיגועים, בראשם פיגוע הטרור הרצחני אמש בבני ברק, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב נשא הערב דברים בפני התקשורת; "קורא לאזרחים לבוא להתנדב" (חדשות, ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בר לב מגורש מבני ברק, אמש (צילום: לפי סעיף 27א)

בעקבות גל הפיגועים, בראשם פיגוע הטרור הרצחני אמש בבני ברק, השר לביטחון פנים, עמר בר-לב נשא הערב (רביעי) דברים בפני התקשורת.

"בימים האחרונים אנו עדים לרצף אירועי אלימות טרור, ישראל חוותה אובדן של 11 אזרחים 3 שוטרים ולוחמי מגב שנהרגו אחרי הסתערות", אמר, "בשבוע האחרון המשטרה פעלה בנחישות לילות כימים להתמודד עם גל הטרור. פגינו אומץ לב ומקצועיות. חתרו למגע והגנו בגופם. כלל הגורמים בממשלה פועלים בשיתוף פעולה הדוק".

השר הודיע על הצעדים שינקטו בעקבות הפיגועים: "לאחר התייעצות עם המפכ"ל החלטתי על מספר מהלכים קריטים ומידיים: חיזוק פלוגות מילואים של מג"ב, גיוס 300 לוחמי מגב בסדיר לקבע ופתיחות שורות המשמר האזרחי והרחבתן לכל עיר יישוב כפר וקיבוץ".

בנוסף, ביקש: "אני קורא לאזרחים שאכפת להם ורוצים לקחת חלק במאמץ לבוא ולהתנדב. בסיוע צה"ל מאות לוחמים ישולבו ויצורפו ליחידות המשטרה הקימות. בנוסף, עיבוי האמצעים העומדים לרשות שוטרי משטרת ישראל".

"אני עומד על כך שכל שוטר ושוטרת הפועלים עכשיו בשטח יקבלו את כל האמצעים הנדרשים, הן להגנה - מקסדות ואפודים כרמיים והן להתקפה - מכוונות לייזר ועד לאופנועים. אני פועל בשיתוף מלא עם ראש הממשלה ושר הביטחון, אין לי ספק שממשלת ישראל תיתן גיבוי מלא למשטרת ישראל למען השבת השקט לרחובות".

לסיום, התריע: "אינני יכול להתעלם מקריאות מתלהמות וגזעניות שלך קומץ מסיתים. רוצה להזכיר ש-2 מתוך השוטרים שנפלו לא היו בני הדת היהודית והקריבו את חייהם למען ביטחון מדינת ישראל. מאמין בחוסן של הציבור וברצון של כלל הציבור לחיים משותפים ושקטים. נפעל בכוח נגד כל מי שינסה להפר את הסדר".

כזכור, אמש בעקבות הפיגוע, השר לביטחון פנים, בר-לב, הגיע לזירת האירוע אך עשרות מוחים שהגיעו לאיזור מנעו ממנו להתקרב לזירה ולבסוף הוא נאלץ לעזוב את המקום במהירות על מנת שלא להיפגע בידי ההמון.

ביציאתו לווה בעשרות שוטרים שמנעו מהמוחים להתקרב לעברו, המוחים צעקו לעברו קריאות זעם ומחו על מה שלטענתם מהווה אזלת יד של הממשלה בטיפול בטרור.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר