הלוויה מצומצמת

נעם שליט, אביו של גלעד שליט, הלך לעולמו

אביו של החייל שהוחזק בשבי חמאס יותר מחמש שנים נפטר לאחר מספר שנים בהן התמודד עם מחלה. נעם פעל רבות לשחרור בנו, בצעדות ברחבי הארץ ובביקורים בחו"ל (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נעם שליט עם בנו, גלעד, לאחר שחרורו (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

נעם שליט, אביו של גלעד שליט, החייל שהוחזק בשבי חמאס יותר מחמש שנים ושוחרר תמורת 1,027 מחבלים, נפטר הערב (רביעי) לאחר כמעט שבע שנים בהן התמודד עם מחלה קשה. משפחתו מסרה כי הלוויה תתקיים במצפה הילה, וביקשה לכבד את פרטיותה.

שליט הגיע לתודעה הציבורית בעקבות האירוע הטראומטי של חטיפת בנו, בסוף יוני 2006. מאז אותו היום פעל שליט ואשתו אביבה רבות כדי להחזיר את בנו לביתם, כולל צעדות ברחבי הארץ, כרזות מפורסמות בכל בית בהן "גלעד עדיין חי", ואף סיורים וביקורים רבים בחו"ל, עם מנהיגים פוליטיים בעולם.

נעם שליט בימי המאבק (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

לפני כחצי שנה התראיין שליט ב'חדשות 12' ודיבר על שנות המאבק הרבות למען שחרור בנו, ותקף את המבקרים על המחיר הגדול ששילמה ישראל כדי לשחרר את בנו, כשאמר: "חלק גדול מהפוליטיקאים היו שמחים אם גלעד היה חוזר בארון".

במענה לביקורת על שאלת המחיר, השיב שליט אז: "אנחנו לא אמרנו את מי לשחרר ואת מי לא לשחרר. יצאנו לקמפיין על מנת שהממשלה תשחרר את גלעד, לא אמרנו לה איך לשחרר את גלעד. היות שהיא נכשלה במנופי לחץ אחרים על החמאס אז לא הייתה ברירה אלא לשחרר אסירים, והכישלון הזה הוא כישלון מהדהד, שהמערכת הביטחונית הודו שלא הצליחו לייצר חלופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר