הפסקת אש במריופול | עדכונים אחרונים

נחשף: יועצים שיקרו לפוטין, חיילים רוסיים מסרבים פקודה

בכירים במודיעין הבריטי והאמריקני מעידים כי קיימת מתיחות בין הנשיא פוטין לבכירים בצבאו. עוד טענו כי בלשכת פוטין משקרים על המצב בשטח • במריופול הנצורה נפתח מסדרון הומניטרי (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

ג'רמי פילמינג, מנהל סוכנות הביון הבריטית, אמר מוקדם יותר היום (חמישי) כי סביבת פוטין משקרת לנשיא פוטין על המצב האמיתי במלחמה באוקראינה.

במהלך נאום נדיר יחסית של ראש הביון בבריטניה, אמר כי "יועציו של הנשיא פוטין חוששים להגיד לו את האמת". עוד טען כי "המורל הרוסי נמוך מאוד. ידוע לנו על הרבה מקרים של סירוב פקודה, חבלה בציוד של עצמם ואף הפלת מטוס רוסי בטעות".

עוד קודם לכן טענו בכירים בבית הלבן כי על פי המודיעין שנמצא בידיהם, קיימת מתיחות בין הנשיא פוטין לבין סביבתו בשל ההפסדים הרבים, וטוענים כי פוטין מרבה לכעוס על קצינים ומפקדי הצבא הרוסי.

גם דובר הפנטגון, ג'ין קירבי טען כי "פוטין לא קיבל מידע מלא על ידי משרד ההגנה שלו על כישלונות צבא רוסיה באוקראינה במהלך החודש האחרון".

עוד טען קירבי כי "אתה לא יכול לדעת איך מנהיג כמו פוטין יכול להגיב למידע כזה, על הפסדים. מנהיגים כאלו לא תמיד יודעים לקבל חדשות רעות"

בתוך כך, הבוקר נפתח לראשונה זה שבועות ארוכים מסדרון הומניטרי מהעיר הנצורה מריופול, שמסרבת להכנע למרות מצור קשה ומחסור חמור במזון, תרופות ומים.

עיתונאי מקומי סיפר לרשת BBC: "הרחוב שהייתי גר בו נהרס לחלוטין. זאת הייתה עיר נהדרת וכעת היא נראית כמו סטלינגרד."

"חיי התרבות פרחו, כבישים, מבנים ותשתיות שנהרסו כמעט לחלוטין על ידי רוסיה. מה הרוסים עושים?!" הוסיף העיתונאי המקומי.

סגן ראש הלשכה של נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס אתמול לשיחות עם אוקראינה ואמר כי "אכן אתמול הושגה התקדמות במשא ומתן עם רוסיה".

יחד עם זאת, כשנשאל האם לדעתו אוקראינה צריכה לוותר על איזורים ושטחים במזרח המדינה לרוסיה, השיב כי "לדעתי לא צריכים לוותר על סנטימטר מהשטחים שלנו".

דובר צבא אוקראינה אמר אתמול בתדרוך לכתבים כי "עדיין יש סיכוי שבלארוס תצטרף למלחמה נגד אוקראינה". בלארוס כידוע, מספקת לרוסיה את השטחה לצורך הפלישה, אך עדיין לא התערבה עם צבא בלארוס עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר