דרמה בצבא צרפת

ראש המודיעין בצרפת פוטר: "לא חזה את הפלישה"

הרמטכ"ל בצרפת הודיע על פיטורי ראש המודיעין הצבאי, זאת חודשים אחרי שנכנס לתפקידו. הסיבה: לא חזה את פלישה רוסיה לאוקראינה "לא עמד ברמה הנדרשת" נכתב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא צרפת)

דרמה בצבא צרפת: הגנרל אריק וידו, מי שמונה לפני כ-8 חודשים לתפקיד ראש המודיעין בצבא צרפת, פוטר מתפקידו היום (חמישי) על ידי הרמטכ"ל הצרפתי בשל חוסר התאמה לתפקיד.

אחת הסיבות המרכזיות לפיטוריו היא העובדה שלא הצליח לחזות את פלישת רוסיה לשטח אוקראינה, זאת בניגוד למודיעין הבריטי והאמריקני.

בהחלטת הפיטורין של וידו נכתב כי "ארה"ב העריכה נכונה כי רוסיה מתכננת פלישה בקנה מידה גדול, בעוד שצרפת הגיעה למסקנה שפלישה בקנה מידה גדול הוא תרחיש לא סביר".

בנוסף, בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציינו כי מדובר במבוכה גדולה גם לנשי צרפת מקרון, ששוחח עם ראש המודיעין על בסיס יום-יומי בתקופה שלפני הפלישה, והוזן במידע שגוי.

גנרל אחר שסירב להזדהות, טען בפני כלי תקשורת כי מדובר שהטלת כל האשמה על הגנרל וידו, בעוד יש בעיה בכל מכלול המודיעין הצרפתי, ולא רק במודיעין הצבאי.

לצד זאת, לוידו הייתה עוד שורה ארוכה של תקלות בתפקידו, בין היתר העובדה שלא ידע על ביטול עסקת צוללות בין גרמניה לצרפת, ובשל כך בוטלה העסקה והועברה לבריטניה וארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר