חודש אחרי המעצר

פרשת הסחיטה: כתב אישום נגד החשוד המרכזי

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד החשוד המרכזי בפרשת הסחיטה באיומים של חנויות סלולר בירושלים. על פי כתב האישום, סחט החשוד כ-15 חנויות סלולר שונות (חרדים, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
החשוד מובא לבית המשפט (צילום: חיים גולדברג)

חודש אחרי שנעצר, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום בן 53 עמודים נגד צמח צרפתי ״מפקח חנויות סלולר״.

צרפתי מואשם שסחט באיומים 15 חנויות סלולר שפעלו ללא כשרות של וועדת הרבנים. בנוסף, הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

מכתב האישום הפרקליטות הסירה את כל סעיפי החשדות אותם המדינה ייחסה לו במהלך ימי המעצר. בתיק למעלה ממאה עדים.

יצויין, כי ברשימת העדים ניתן למצוא גם בין היתר כמה בכירים בוועדת הרבנים לענייני תקשורת. בנוסף, מעצרו של החושד הוארך בשישה ימים נוספים.

עורכי הדין איתי כהן ושלמה חדד ממשרד כהן חדד ושות' נמסר: "זה עתה הוגש כתב האישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מטבע הדברים טרם צולם חומר החקירה, על פי עיון ראשוני בכתב האישום, כל השבעה חשדות אשר יוחסו לו במהלך ההליך מעצר ימים נמחקו, ונשארה עבירה אחת בלבד אנו נעיין בחומר החקירה ונפעל בכל הכח לשחרור מרשנו".

כזכור וכפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת', לאחרונה נפתחה חקירה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון במחוז ירושלים נגד חשוד (28) תושב ירושלים, זאת בחשד לעבירות סחיטה באיומים ודרישת נכס באיומים במהלך החודשים האחרונים כלפי בעלי חנויות סלולר.

ברקע נרשמו בתקופה זו מחאות רבות, אירועי ונדליזם והפרות סדר אלימות בקרבתן של חנויות אלו בעיקר בירושלים. הפרות סדר אלו בוצעו תוך מסכת איומים כלפי בעלי אותן חנויות והובילו גם לפגיעה במרקם החיים התקין של תושבי האזור.

בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה את החשוד בתאריך 1.3 והוא הועבר לחקירה ביל"פ ציון. מהחקירה עלה כי החשוד שימש כ"משגיח כשרות" מטעם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, שמטעמה ניתנים הכשרי כשרות למכשירים המוחזקים ונמכרים בחנויות הסלולר במגזר החרדי. על פי החשד אותו "משגיח" היה אמון על בחינת עמידה בתנאי הוועדה מצד אותן חנויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר