"רוע בלתי נתפס"

בית המשפט גזר: מאסר עולם על רוצח אסתר הורגן הי"ד

כמעט חצי שנה אחרי ההרשעה, ויותר משנה אחרי הרצח המחריד, הוטל היום עונש כבד של מאסר עולם על המחבל. "מקרה המזעזע את הנפש", התבטא בית המשפט, "רוע בלתי נתפס" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אסתר הורגן הי"ד לצד המחבל (צילום: באדיבות המשפחה, תקשורת שב"כ)

גזר דין של מאסר עולם הוטל הבוקר (ראשון) על המחבל מוחמד כבהא, שלפני יותר משנה רצח את אסתר הורגן הי"ד. "מקרה המזעזע את הנפש", התבטא בית המשפט. "רוע בלתי נתפס".

לפני יותר מחמישה חודשים הרשיע בית המשפט הצבאי בסאלם את המחבל בגרימת מוות בכוונה וכן בעוד שורת עבירות אבן, זאת על פי הודאתו שרצח את הורגן באמצעות מכות אבן, כאשר שניהם נפגשו ביער סמוך למקום מגוריה ביישוב טל מנשה.

על פי כתב האישום הסופי, המחבל היה עסוק באיסוף פטריות ביער ריחן, הורגן יצאה מביתו ליער לריצת בוקר ביער, כאשר הבחין בה המחבל, הוא החל לדלוק אחריה - המחבל רץ אחר המנוחה לאורך כ-96 מטרים עד אשר השיג אותה, אחז בשתי ידיה מאחורי גבה, משך אותה במרפקיה בעודה צועקת והשליך אותה לעבר אבנים בהן הבחין בצד השביל. המנוחה נפלה ארצה על גבה, ראשה נחבט באבן, וכתוצאה מכך היא החלה לדמם בראשה.

אסתר הי"ד החלה לזעוק ולנסות להתגונן באמצעות ידיה. עת הגיע לסבך העצים, השליך הנאשם את המנוחה ארצה כשפניה לכיוון האדמה. בשלב זה, נטל הנאשם בשתי ידיו אבן נוספת, גדולה מקודמתה, הניף אותה מעל לראשו בשתי ידיו, וחבט באמצעותה בחלקו האחורי של ראש המנוחה.

ארבעה ימים לאחר הרצח, המחבל אותר, בתום מצוד ארוך שנמשך אחריו, לאחר שהוא נמלט להרים - מיד לאחר הרצח שביצע.

בחקירתו הודה המחבל הנתעב, כי החליט לבצע את הרצח, בעקבות מותו של חברו בכלא הישראלי, אחת מהאפשרויות שהוא בחן, היה לירות על החיילים, אך הוא שלל זאת בשל המחיר הגבוה של הנשק.

כאשר הורשע המחבל והוקרא גזר הדין באולם בית המשפט, נכחו בני משפחתה של הורגן, בעלה ושני ילדיה, באולם ושמעו את מה שעברה אמם עד למותה, "שמחים מההרשעה של המחבל הנתעב. המחבל צריך לשבת מאחורי סורג ובריח כל ימי חייו", אמרו בני המשפחה לאחר הקראת כתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר