הרפורמה בתחבורה

מחירי הנסיעות יוזלו? ח"כ אורי מקלב: "זה יתייקר לחרדים; זו אפליה"

מי שכיהן עד לפני מספר חודשים כסגן שר התחבורה, תוקף בחריפות את הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית ומסביר, איך הרפורמה תפגע במאות אחוזים בציבור החרדי (תחבורה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
תחבורה ציבורית. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שרת התחבורה, מירב מיכאלי ושר האוצר, אביגדור ליברמן, הציגו הבוקר (ראשון) במסיבת עיתונאים מיוחדת את רפורמת "דרך שווה" - מתווה התחבורה הציבורית החדש, אך מתברר, כי הרפורמה תפגע באופן חמור בציבור החרדי.

שעות לאחר מסיבת העיתונאים של שרת התחבורה מרב מיכאלי, שחשפה את הרפורמה במחירי התחבורה הציבורית ותחל מהקיץ הקרוב, בלשכת חבר הכנסת אורי מקלב מציגים מסמך המפרט את הפגיעה הקשה של הרפורמה בתחבורה הציבורית, כלפי הציבור החרדי, כאשר הפגיעה לדבריהם מגיעה לעיתים לעליית מחירים של מאות אחוזים.

מהמסמך עולה כי נסיעה בודדת ממודיעין עילית לירושלים, תתייקר מתשעה שקלים לשנים עשר שקלים חדשים, כך גם נסיעה בודדת בתוך העיר מודיעין עילית תתייקר באופן דרמטי, משני שקלים לחמישה וחצי שקלים. כך יוצא כי אדם שנוסע רק פעמים בשבוע מירושלים למודיעין עילית ושילם עד כה 144 ש"ח, ישלם קרוב למאתיים שקלים!.

התייקרות המחירים לציבור החרדי

באופן מפתיע חושפים בלשכת ח"כ מקלב, כי משרד התחבורה הוציא באופן שרירותי ומפלה את הערים החרדיות ביתר עלית ומודיעין עלית מרשימת ערי הפריפריה, להן מוקנת הנחה נוספת לרכישת כרטיסי החופשי חודשי והחופשי יומי בעשרות אחוזים.

"אם אנחנו היינו במשרד לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות", מסבירים בלשכת ח"כ מקלב, שכיהן כסגן שרת התחבורה. "הדבר המרתיח ביותר כי ביישובים סמוכים למודיעין עלית וביתר עלית כמו נווה דניאל או ישובי גוש עציון, נכללים בישובי הפריפריה, למרות היותם ישובים חזקים מבחינה כלכלית".

בנוסף, בערים חרדיות רבות כגון אופקים, נתיבות, רכסים, טבריה אלעד וביתר עלית, יתייקרו מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית העירונית במאות אחוזים, משני שקלים בממוצע כיום יעלו מחירי הנסיעה לחמישה שקלים וחצי, בלשכת ח"כ אורי מקלב המכירים כאמור את הנותנים עוד מתקופתם במשרד התחבורה מסבירים, כי ברפורמה זו יש בה דברים מבורכים ואף מבורכים מאוד, אך לצד זאת לא ניתן להתעלם מעליית המחירים והפגיעה במשתמשי התחבורה הציבורית שלא כדאי להם לעשות 'חופשי חודשי', והשתמשו עד כה בהנחת 'ערך צבור'.

"הרפורמה הזו בחלקה הגדול באה להיטיב עם חלקים באוכלוסייה, על חשבון של ציבורים שלמים, מורדים מזה ומעלים לזה בשיעור של מעל למאה אחוזים. כמו כן ואף חמור מכך רפורמה זו מפלה לרעה יישובים חרדים כגון ביתר עלית, מודיעין עלית, אלעד ועוד. ומוציאה אותם מרשימת הפריפריה, אשר נותנת תשובה חלקית לעליית המחירים במקומות אלו. בעוד יישובים סמוכים ואמידים יותר נכללים ברשימת יישובי הפריפריה", נמסר עוד מלשכת מקלב.

"גם אם יש דברים מבורכים מאוד, עדין כאשר מדברים על יישובים שלמים שנפגעים ומחיקת הנחת ה'ערך צבור' - רפורמה זו פוגענית מאוד". מסכמים בלשכת מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר