רמדאן בצל גל הטרור הרצחני

העימותים בירושלים: חשש מהסלמה והתרחבות להר הבית

במשטרת ישראל נערכים לעוד מספר ימים נוספים של עימותים בלילות בשער שכם. החשש המרכזי הוא שהעימותים יסלימו ויגיעו להר הבית. אתמול שוטר נפצע קל • כך נערכו במשטרת ישראל (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטרים במזרח ירושלים, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חודש הרמדאן, ובצל גל הטרור המשתולל: אחרי העימותים הקשים הלילה (בין ראשון לשני) בשער שכם במזרח ירושלים, במשטרת ישראל חוששים מפני הסלמת העימותים ומהגעתם לאזור הר הבית.

העימותים בשער שכם בסביבות חודש הרמדאן הפכו לנוהל של קבע כמעט. בשנה שעברה ה"הסבר" של המתפרעים להפרות הסדר היה מחסומי בטיחות שהציבה במקום המשטרה, וכן לשכה שהקים בשכונת שייח ג'ראח ח״כ איתמר בן גביר. השנה עשתה משטרת ירושלים מאמצים גדולים מבעוד מועד, כדי למנוע את העימותים במקום במהלך ימי הרמדאן.

אתמול, בצאת הצום, לצד מאות החוגגים, החלו כמה עשרות מתפרעים ערבים ליידות בקבוקים על עמדות המשטרה בסמוך לשער, לירות זיקוקים לעבר השוטרים ולהשליך מוטות ברזל על שוטרים. המשטרה הגיבה באמצעים לפיזור הפגנות ועשתה שימוש ברימוני הלם, ירי, כדורי ספוג ופרשים כדי לנסות לעצור את העימותים במקום.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בימים האחרונים ניסתה המשטרה לשמור על איפוק בשער, ולנסות להימנע משימוש באמצעים לפיזור הפגנות, כדי לאפשר לאלפים שחוגגים את חודש הרמדאן לחגוג אותו בצורה תקינה. כוח מסתערבים של ימ"ס ירושלים פעל גם הוא בשער שכם וביצע מעצרים עם נשקים שלופים.

במשטרה, כאמור, נערכים לעוד מספר ימים נוספים של עימותים בלילות בשער שכם, כאשר החשש הוא שהעימותים יסלימו ויגיעו להר הבית.

שוטרים במזרח ירושלים, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך הפרות הסדר אתמול במקום נפצע אחד השוטרים באורח קל כתוצאה מבקבוק שהושלך לעברו ופגע בפניו וטופל במקום.

מהמשטרה נמסר כי "מי שיבחר להפר את הסדר, להתפרע ולנהוג באלימות מכל סוג שהיא – פוגע קודם כל בציבור גדול של מתפללים, סוחרים ומבקרים – שרובו המכריע חפץ לחגוג את הרמדאן בשלום ובבטחה תוך שמירה על חופש הפולחן. לא נאפשר לאותם שוליים מסיתים ואלימים להפר את הסדר.

אנו קוראים לציבור לציין את חודש הרמדאן כחוק, להישמע להוראות השוטרים ולהימנע מאלימות והפרות סדר מכל סוג שהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר