"להגן על המדינה הזו?"

"אבאל'ה זה אותו ספר"; זעק ח"כ אשר על החמץ בבתי החולים

במהלך דיון על חוק הגיוס והאפליה שיש בין הערבים לציבור החרדי, חברי הכנסת החרדיים זעמו ותקפו את חוק החמץ בבתי החולים; ח"כ אשר: "אנחנו פה בזכות הספר שאומר לא לאכול חמץ בפסח" • צפו בדיון (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
יעקב אשר בדיון (צילום: ערוץ כנסת)

במהלך דיון שנערך היום (שני) בוועדת חוץ וביטחון בנוגע לחוק הגיוס וכן על השירות האזרחי, זעקו חברי הכנסת החרדיים, נגד הכנסת חמץ לבתי החולים בחג הפסח.

"אתם יהודים חרדים ומאמינים ואני יהודי חילוני, אך כולנו חלק מהמדינה היהודית ומן הסתם אתם צריכים להיות חלק מהמדינה להשתלב", אמר יו"ר הוועדה ח"כ בן ברק לחברי הכנסת החרדיים.

ח"כ יעקב אשר הגיב ואמר: "כשמדברים על השעות שילוב של הילדים שלי, אז הממשלה מאשרת שעות טיפוח או איך שלא קוראים לזה - רק לערבים ולא לחרדים - שהם יהודים. מה לעשות זו המציאות".

ח"כ פרוש הגיב ואמר: "כיהודים אתם דורשים להכניס חמץ בבתי חולים - ולנו אסור לדבר מילה. להכניס חמץ בבתי חולים?! אני צריך להגן על מדינה שבדווקא מכניסה חמץ לבתי חולים?".

בן ברק תהה איך הגיעו מחוק הגיוס ושילוב חרדים בצבא לחוק החמץ בבתי החולים. ח"כ אשר ענה לו: "איך הגעת לארץ הזו? אבאל'ה זה אותו ספר. אותו ספר שהבטיח לך את הארץ הזו עם השכנים הנחמדים שיש לנו מסביב, זה אותו ספר שאמר לנו גם לא לאכול חמץ. אותו ספר בעמוד 17".

ח"כ אורי מקלב אמר קודם לכן בדיון לגבי חוק הגיוס: "אנחנו לא רוצים להיות במצב בו אנחנו משווים עצמנו לערבים הפטורים מחוק שירות הביטחון. אנחנו מגיעים לכאן בראש מורם, כאשר מאחורינו יש עשרות אלפי בחורי ישיבות שעושים שירות אדיר למדינה במסגרת לימודיהם. בעוד הצבא הוא צורך בטחוני, לימוד התורה הוא ערך עליון, שאנחנו מאמינים כי בזכותו יש הצלחה לכוחות הביטחון".

"אנחנו לא מדברים על כאלה שלא עושים דבר, אלא על עשרות אלפי לומדים שעושים זאת מתוך כובד ראש וערך עליון. כאשר בחור ישיבה נכנס לעולם הישיבות, יש לו מסלול לימודים ארוך וסדור שהוא מחייב אליו. וכעת אנחנו במצב של מחסור גדול בלומדי התורה בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר