"רצחו משפחות וניסו לשרוף גופות"

זלנסקי נאם ונזף באו"ם: 'איפה הביטחון שאתם מבטיחים?!'

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נאם בפני מועצת הביטחון של האו"ם לאחר המראות הקשים מבוצ'ה ואירפין הסמוכות לקייב, ותקף: "מה שרוסיה עושה לא שונה מטרוריסטים אחרים כמו דאע"ש" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי בנאומו, הערב (צילום: מועצת הביטחון של האו"ם)

נשיא אוקראינה, וולדומיר זלנסקי, נאם הערב (שלישי) בפני מועצת הביטחון של האו"ם, בדיון שהתכנס לאחר פרסום התמונות המזוויעות מהערים בוצ'ה ואירפין הסמוכות לקייב, שנתגלו לעולם לאחר עזיבת הכוחות הרוסים את המקום.

התמונות הקשות, בהן רואים - בין היתר - קבר אחים לכמה עשרות מתושבי המקום, או אזרחים שנורו למוות בשעה שהיו כפותים, הופצו ברחבי העולם וזעזעו את תושביו. כך יצא שלאחר שהפלישה הרוסית לאוקראינה ירדה מסדר היום במדינות רבות בעולם, הוא שב ובכאב רב.

זלנסקי, שסייר בבוצ'ה מוכת האסון, תקף את נציגי האומות המאוחדות: "העולם צופה - ולא רוצה להאמין. לא בפלישה לקרים, לא בגיאורגיה ולא בכל עימות אחר שיצרו הרוסים", תקף נשיא אוקראינה ופנה לנציגים הרוסים: "גם אתם לא תוכלו לברוח מהעונש המגיע לכם".

"מה שרוסיה עושה לא שונה מטרוריסטים אחרים כמו דאע"ש, רק שכאן זה נעשה על ידי חברה במועצת הביטחון של האו"ם", אמר זלנסקי בנחרצות - ותהה על מנהיגי העולם שנותנים לזוועות הללו לקרות: "האם אתם חושבים שתם עידן המשפט הבין לאומי? כי אם לא - זה הזמן שלכם לפעול".

נשיא אוקראינה, שכאמור עלה לנאום בעקבות המראות מבוצ'ה, הרחיב זאת ליתר שטחי מדינתו: "הטבח בעיר בוצ'ה הוא רק אחד מתוך רבים שביצעו הכובשים באדמתנו ב-41 הימים האחרונים. הם הרגו נשים מחוץ לבתיהן כשרק רצו לקרוא למישהו שעדיין בחיים. הם רצחו משפחות שלמות וניסו לשרוף גופות של מבוגרים וילדים. איפה הביטחון שמועצת הביטחון של האו"ם אמורה להבטיח?! היא לא שם".

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה בסיום דברי נשיא אוקראינה: "הדיווחים מצביעים על כך שסוכני הביטחון הפדרלי הרוסי מחרימים דרכונים ותעודות זהות, לוקחים טלפונים סלולריים ומפרידים משפחות. אני לא צריכה לפרט מה מזכירים מה שנקרא 'מחנות הסינון' האלו. זה מצמרר. אנחנו לא יכולים להסיט את מבטנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר