'מתחילים לשוב לחיים'

לראשונה מתחילת המלחמה: חתונה יהודית

ביהדות אוקראינה, למודת הגלות וקולות הנפץ, נחגגו אמש קידושין כדת משה וישראל - זאת לאחר שבועות שבהם לא נערכו אירועים כלל • "חולמים על בית מלא בזאטוטים" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מעמד החופה (צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה)

באוקראינה התקיימה אמש (שני) חתונה יהודית, לראשונה מאז תחילת המלחמה במדינה שבה פתחה רוסיה ב-24 בפברואר.

יהדות אוקראינה היתה רגילה בימים כתיקונם לכמה חתונות מדי שבוע ולעיתים אף יותר, אך הקהילה למודת הגלות וקולות הנפץ חגגה אמש קידושין כדת משה וישראל - לאחר שבועות שבהם לא נערכו אירועים כלל.

המאורע המשמח התרחש במרכז היהודי 'מנורה' בדניפרו, עיר שקטה יחסית לאזורי הלחימה. בני הזוג הם אלכסנדר טולקאץ' וטטיאנה גוויניאשווילי, שני צעירים יהודים תושבי העיר, שהחליטו שלא להמתין עוד עם החתונה אלא לבצע אותה כעת במיעוט משתתפים - למרות שרוב חבריהם ובני משפחותיהם נמלטו או מגוייסים לצבא.

על פי החתן, "אולי זה היה קצת מעצבן בהתחלה לחשוב שכל כך הרבה אנשים יקרים לנו לא יוכלו לשמוח איתנו, אבל אנחנו שמחים לבנות בית משלנו מתוך ההריסות שמסביב. העיקר שיש לנו אחד את השניה.

"התעקשנו להתחתן כזוג יהודי למרות שלא תמיד קל לעשות זאת במדינות מחוץ לישראל, אז ברור שהבית שלנו יהיה בית יהודי מן המניין. החלום שלנו הוא בית מלא בזאטוטים קטנים שנוכל לגדל בשקט ושלווה”, אמר אלכסנדר.

רב הקהילה בדניפרו ושליח חב"ד, הרב שמואל קמנצקי, אמר תחת החופה כי "החתונה הזו מסמלת עבורנו את תחילתה של החזרה לחיים נורמליים, ואנו מקווים שהיא תטע בבני הזוג אופטימיות ביחס לעתיד". זוגות יהודיים מאורסים נקראו שלא לדחות את נישואיהם, אלא להתחתן במרכז 'מנורה' - כאשר הקהילה תסבסד את העלויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר