"הרוסים עולים עלינו"

הנשיא זלנסקי: "אנחנו עושים הכל כדי לנצח"

נשיא אוקראינה, ולדמיר זלנסקי, נאם הלילה לעם האוקראיני והדגיש כי אכן צבא רוסיה חזק בהרבה מצבא אוקראינה אך: "אין לנו ברירה אחרת - גורל ארצנו ואנשינו נחרץ" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
זלנסקי, הלילה (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

בנאום לעם האוקראיני הודה הלילה (רביעי) נשיא אוקראינה, ולדמיר זלנסקי, כי אכן צבא רוסיה חזק בהרבה מצבא אוקראינה אך אוקראינה עושה הכל כדי לנצח.

לדבריו: "אנחנו מודעים לכך שהכובשים עולים עלינו, שיש להם יותר ציוד, אבל אין לנו ברירה אחרת - גורל ארצנו ואנשינו נחרץ. אנחנו יודעים על מה אנחנו נלחמים ועושים הכל כדי לנצח".

זלנסקי פנה למועצת הביטחון של האו"ם ואמר: "מועצת הביטחון של האו"ם קיימת, ואין ביטחון בעולם, לאף אחד. זה אומר שהאו"ם אינו מסוגל לבצע כרגע את הפונקציות שלשמה היא נוצרה. ורק מדינה אחת היא אשמה בכך - רוסיה, מה שמכפיש את האו"ם ואת כל המוסדות הבינלאומיים האחרים שבהם הוא עדיין מעורב".

הנשיא האוקראיני סיפר כי שוחח עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, וכי: "הוסכם שצרפת תספק את התמיכה הטכנית והמומחית הנדרשת לחקירת פשעי הכובשים הרוסים בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה".

כזכור, בנאום למועצת הביטחון של האו"ם שנשא אתמול זלנסקי, הוא נזף בחברי המועצה לאחר שסייר בבוצ'ה מוכת האסון: "העולם צופה - ולא רוצה להאמין. לא בפלישה לקרים, לא בגיאורגיה ולא בכל עימות אחר שיצרו הרוסים", תקף נשיא אוקראינה ופנה לנציגים הרוסים: "גם אתם לא תוכלו לברוח מהעונש המגיע לכם".

"מה שרוסיה עושה לא שונה מטרוריסטים אחרים כמו דאע"ש, רק שכאן זה נעשה על ידי חברה במועצת הביטחון של האו"ם", אמר זלנסקי בנחרצות - ותהה על מנהיגי העולם שנותנים לזוועות הללו לקרות: "האם אתם חושבים שתם עידן המשפט הבין לאומי? כי אם לא - זה הזמן שלכם לפעול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר