בצל המלחמה

שגריר האיחוד האירופי בישראל הגיע לאפות מצות בכפר חב"ד

דימיטר טזאנצ'ב, שגריר האיחוד האירופי בישראל הגיע לביקור ביישוב החסידי לקראת חג הפסח, סייר במאפיית מצות וביקש מרבנים ברכה "בפעילות האיחוד לעצירת המלחמה באוקראינה" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
השגריר האירופי במאפיית המצות (צילום: באדיבות המצלם)

ביקור דיפלומטי ייחודי, נערך אמש בכפר חב"ד: שגריר האיחוד האירופי בישראל מר דימיטר טזאנצ'ב הגיע יחד עם צוותו ליישוב החסידי, נפגש עם רבנים בכפר והגיע למאפיית המצות. במהלך ביקורו ביקש מהרבנים ברכה "להצלחה בפעילות האיחוד לעצירת המלחמה באוקראינה".

השגריר התקבל במשרדי הועד המקומי בידי יו"ר הועד הרב שמעון רבינוביץ וסגן יו"ר המועצה האזורית שדות דן הרב בנימין ליפשיץ ור' מוישה גוטמן. בפגישה שמע על ההיסטוריה של כפר חב"ד, על מוסדות החסד והחינוך הפועלים בכפר ועל הפצת המעיינות ומעצמת השליחות לכל ישראל ולרחבי העולם שיוצאת מכפר חב"ד ופועלת בדרכו של הרבי מליובאוויטש.

במהלך הסיור פגש השגריר רבנים ב'בית ההוראה' בכפר חב"ד, וביקש את ברכתם לפעילות האיחוד האירופי שחותר להשגת שלום בכל העולם. הרבנים הודו לשגריר על הביקור בכפר, וציינו כי משמעותו של חג הפסח, הוא חג החירות וברוח זו יש לפעול על מנת להשיג חירות לכל בני האדם, תוך התייחסות ודגש למלחמה באוקראינה. הרב בנימין כהן מרבני בית ההוראה אף בירך את השגריר בברכת כהנים ואיחל לו בהצלחה במילוי תפקידו החשוב.

בהמשך הגיעה המשלחת למאפיית המצות של כפר חב"ד, כדי לראות מקרוב את תהליך אפיית מצות יד בצורה מסורתית. השגריר התעניין ארוכות במצוות מצה ובמסירות הנפש בה שמרו היהודים על מצווה זו גם בתקופות חשוכות בהיסטוריה היהודית.

עם הרבנים בכפר חב"ד

חלקו האחרון של הסיור הוקדש לפעילות החב"דית לסיוע לקהילות יהודיות באוקראינה ולפליטים שהגיעו לישראל. השגריר ביקר במחסן החירום המסייע לפליטים בביגוד, ציוד בסיסי ומזון מידי יום, וכן בחפ"ק החילוץ וההצלה הפועל מכפר חב"ד. שלוימי פלס מנהל פרוייקט החירום סקר לפני השגריר וצוותו את הפעילות למען מאות אלפי בני הקהילות היהודיות שנותרו באוקראינה וכן את פעילות החילוץ וההצלה והסיוע במזון לפליטים לאורך כל תקופת הלחימה.

בסיום הביקור, העניק יו"ר ועד כפר חב"ד הרב שמעון רבינוביץ סט מצות שמורות מהודרות לשגריר שהודה למארחים על הביקור המרתק והאירוח הלבבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר