איווט קורס, הגוש מזנק

קריסת הממשלה? שלושה סקרים חדשים

3 ערוצי הטלוויזיה פרסמו הערב סקרים, בעקבות פרישת סילמן מ'ימינה'. באחד הסקרים, גוש נתניהו מגיע ל-60 מנדטים, ליברמן מגרד את אחוז החסימה וסער לא עובר • נתונים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט בימים אחרים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אף אחד עוד לא יודע מה יעלה בגורל הממשלה הנוכחית ומתי היא תקרוס, אך על פי התחזיות - מדובר רק בעניין של זמן. עד שנדע דברים ברורים יותר, שלושת ערוצי הטלוויזיה בישראל, פרסמו הערב (רביעי) סקרים הטומנים בחובם תוצאות מעניינות.

סקר 'כאן חדשות'

המנצח הגדול של היום הזה הוא כמובן ראש הממשלה לשעבר נתניהו, על פי הסקר שפורסם הערב, מפלגת הליכוד מקבלת בסקר 35 מנדטים.

מי שאמור להיות ראש הממשלה הבא, יאיר לפיד מקבל על פי הסקר תשעה עשרה מנדטים, כאשר כחול לבן בראשותו של בני גנץ, שבמידה ויקימו ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית, יחד איתו - הוא יהיה ראש הממשלה - מקבל על פי הסקר - שמונה מנדטים.

המפלגה הדתית-חרדית "הציונות הדתית" של סמוטריץ' מקבלת שמונה מנדטים, ש"ס אף היא עם שמונה מנדטים ואילו יהדות התורה עם 7 מנדטים.

ימינה של בנט מקבלת שישה מנדטים - אותם מנדטים כמו הרשימה המשותפת. מרצ, תקווה חדשה והעבודה מקבלות כל אחת חמישה מנדטים.

מי שחוטף בסקר של כאן חדשות את המפלה הקשה הוא אביגדור ליברמן, שנמצא על גבול אחוז החסימה ומקבל ארבעה מנדטים בלבד.

מפלגות הקואליציה זוכות על פי הסקר ל-56 מנדטים בלבד ואילו גוש נתניהו-חרדים זוכים על פי הסקר ל-58 מנדטים. בתווך נמצאת הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים.

העונים לסקר נשאלו - האם אתה תומך או מתנגד להחלטה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן לפרוש: 38% מהנשאלים ענו כי הם תומכים בהחלטה, 43% מכלל הנשאלים הביעו התנגדות למהלך, 19% ללא דעה.

סקר חדשות 12

גם בסקר הנוכחי מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, לא מצליחה להתרומם מהסקרים הקודמים ומקבלת 35 מנדטים (בבחירות הליכוד קיבלה 30).

מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד מקבלת כפי שקיבלה בבחירות האחרונות - 17 מנדטים, כחול לבן אף היא נשארה על שמונה מנדטים - כמו בתוצאות האמת של הבחירות האחרונות.

הציונות הדתית עם שבעה מנדטים, ש"ס מקבלת כפי שקיבלה בבחירות - תשעה מנדטים, בדיוק כמו יהדות התורה שזוכה לשבעה מנדטים.

הרשימה המשותפת שישה מנדטים, מפלגת ימינה עם חמישה מנדטים בלבד - כמו המפלגות; ישראל ביתנו, רע"מ ומרצ. מפלגת העבודה מקבלת על פי הסקר שבעה מנדטים ואילו תקווה חדשה של סער מגרדת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

חלוקה לגושים; גוש נתניהו-דתיים-חרדים, עם 58 מנדטים, מפלגות הקואליציה עם 56 מנדטים ובתווך כמובן נמצאת הרשימה המשותפת עם שיש מנדטים.

סקר חדשות 13

בסקר הנוכחי, נתניהו ומפלגתו מזנקים למספר שיא של 38 מנדטים וגוש הימין-חרדים מגיע לשישים מנדטים. המפלגה הבאה בתור היא יש עתיד עם 17 מנדטים בלבד.

בשונה משני הסקרים הקודמים, מפלגת כחול לבן עולה בסקר הנוכחי במנדט אחד ומקבלת תשעה מנדטים, הציונות הדתית מקבלת גם מספר יפה של מנדטים - שמונה.

על פי הסקר, ש"ס מאבדת שני מנדטים מכוחה ומקבלת שבעה מנדטים - כמו אחותה יהדות התורה וכן כמו מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט,

הרשימה המשותפת, העבודה וישראל ביתנו מקבלות כל אחת שישה מנדטים, מרצ עם חמישה מנדטים ואילו רע"מ מגרדת את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים.

בחלוקה לגושים; גוש נתניהו-דתיים-חרדים, מקבל 60 מנדטים, מפלגות הקואליציה זוכות ל-54 מנדטים בלבד. ובתווך הרשימה המשותפת עם שישה מנדטים - כמו כל הסקרים האחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר