"הפוך מההיגיון"

מחבל דרס יהודי וקיבל עונש מיקל; היהודי ערער על ההחלטה

ארגון 'חוננו' הגיש בקשה לפרקליטות לערער על עונש 'מיקל' של של שנתיים וחצי מאסר - למחבל סלאח בכיראת, זאת לאחר שתקף עם חבריו צעיר יהודי ופצע אותו עם סלע (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תמונת ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

בית המשפט גזר עונש של שנתיים וחצי שנים מאסר על המחבל - סלאח בכיראת, שתקף עם חבריו צעיר יהודי ופצע אותו. בעזרת עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' הגיש הפצוע בקשה לפרקליטות לערער על העונש.

בכיראת ניסה לדרוס יהודי ופצע אותו באמצעות סלע בצורה קשה. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את פצוע הפיגוע פנה בשמו לפרקליטות המדינה וביקש לערער על קולת העונש, מאחר שהמחבל הורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ובעבירות טרור נוספות.

במכתב הערעור תיאר עו"ד בלייכר את אירוע התקיפה, שהתרחש לפני כשנה. המחבל, יחד עם תוקפים נוספים, ניסה לדרוס את הצעיר היהודי שהיה יחד עם חבריו. לאחר ניסיון הדריסה השליך תוך כדי נסיעה סלע לעבר הצעיר היהודי "אשר גרם לו לשבר מורכב בידו, פציעה חמורה עם השלכות רפואיות ונפשיות לטווח הארוך, אחד מהמחבלים נתפס והוגש נגדו כתב אישום בגין פציעתו של היהודי, ואישום נוסף בגין מעשה דומה כלפי מתלוננים אחרים - שם האבן פספסה את המתלוננים ובכך נצלו מפגיעה", כתב עו"ד בלייכר.

עו"ד בלייכר שלח מכתב בשם נפגע העבירה לפרקליטות המדינה, בו ביקש שהפרקליטות תערער על העונש הקל. בבקשה תואר כי השופט איחד שני אירועי טרור שונים של המחבל לאירוע אחד, ובכך יצר הקלה משמעותית. "יש כאן ממש התהפכות היוצרות. גזר הדין הולך בכיוון הפוך מההיגיון הישר. מדובר במחבל אשר מבצע פיגועים שונים כלפי אנשים שונים במקומות שונים פעם באזור מבודד יחסית ופעם שנייה במרכז עירוני. מדובר בוודאי בפיגועים שונים לגמרי", טען עו"ד בלייכר.

לדבריו, "הקשר בין הפיגועים הינו המניע הטרוריסטי, ודפוס הפעולה הדומה אמור להראות על מסוכנותו הרבה של המחבל, ועל נועזותו הרבה - שלא נרתע לשוב ולבצע פיגועים נוספים לאחר שגרם לפציעה חמורה בפיגוע קודם. כיצד המניע הטרוריסטי ודפוס הפעולה החמור יוצר אצל כב' השופט אבן יסוד כדי להקל עוד ועוד בעונשו של המחבל הנתעב?", התפלא עו"ד בלייכר.

בנוסף, התייחס בלייכר לדיון של השופט בגילו של המחבל - 20 "כב' השופט דן בנסיבותיו האישיות של המחבל וב'גילו הצעיר', ומהפך בזכיותיו של המחבל, בו בעת שמדינת ישראל ניצבת בפני מתקפות טרור רצחניות מבית ומחוץ. כיצד בית המשפט יתרום להרתעת הטרור והמאבק בניסיונות פגיעה ורצח נוספים של אזרחי ישראל הנאמנים, אם הוא מיקל בצורה קיצונית בעונשו של מחבל בשל טענות לחרטה מפוקפקת, בעוד המחבל לא קיבל אחריות למעשיו ולא הסגיר את חבריו המחבלים? כיצד אפשר לדון בהליכי גיבוש זהות של מחבל בן עשרים אשר כוללים פיגועים ביהודים ולהתייחס לכך כאל "משובת נעורים"?", תמה העורך דין.

לסיום, דרש עורך דינו של היהודי שנפצע להזדרז בהגשת הערעור על החלטת השופט "אבקש "לזרז את המזורזים" ולבקש שתוגש הודעת ערעור ללא דיחוי, אשר תהיה בה גם אמירה ברורה ביחס לרף הענישה הראוי כלפי מחבלים נתעבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר