המצוד נמשך

המשטרה: זה המחבל מהפיגוע בתל אביב; בנט: "נגיע אליו"

סמוך לשעה 01:00, כארבע שעות לאחר הפיגוע, פרסמה המשטרה את תמונת המחבל שרצח שני אזרחים ברחוב דיזינגוף בת"א, כדי להזהיר את התושבים ולבקש ערנות שתוביל ללכידתו (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בניסן תשפ"ב | 07.04.22
המחבל, דקות לפני תחילת הירי (צילום: מצלמות האבטחה במקום; מטעם דוברות המשטרה)

משטרת ישראל פרסמה סמוך לשעה 01:00 לפנות בוקר יום שישי את תמונת המחבל מהפיגוע ברחוב דיזינגוף, בלב תל אביב, שארע ביום חמישי בערב, באזור השעה 21:00.

מתיעוד הדקות שלפני הפיגוע, נצפה המחבל חולף על פני הבר, מתיישב לו באחד הספסלים הנמצאים על שפת הכביש, קם, צועד אל האזרחים הישובים במקום הבילוי - ופותח לעברם בירי שנמשך חמש שניות בדיוק. את הספסל עליו ישב המחבל פירקו חוקרי המשטרה, והוא נלקח לבדיקות מעבדה של זיהוי פלילי.

חשיפת תמונת המחבל הגיעה, כאמור, כארבע שעות לאחר הפיגוע, כאשר במשטרה ובשב"כ הגיעו למסקנה כי מדובר במחבל בודד והצליחו לעלות על תמונתו מהסרטונים במצלמות האבטחה השונות, כפי שנראות כאן. מהמשטרה נמסר כי "כל המזהה אדם העונה לתיאור, מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל".

המחבל מתיישב על הספסל (צילום: מצלמות אבטחה, לפי סעיף 27א)

נכון לשעה זו, המחבל טרם נתפס, וניסיון לכידתו בוצע ע"י מאות רבות של לוחמים ושוטרים משלל יחידות כוחות הביטחון, כולל יחידות מובחרות כגון ימ"מ, שלדג ועוד.

בשעה זו ישנם ברחובות תל אביב כ-1,000 לוחמים המנסים ללכוד את המחבל, וכוחות רבים יצטרפו במהלך הלילה, כפי שהחליט ראש הממשלה נפתלי בנט במהלך דיון ביטחוני שקיים בשעות הלילה.

במהלך מסע הירי שלו רצח המחבל שני אזרחים ופצע 14, מהם ארבעה במצב קשה, שרופאי בית החולים איכילוב בת"א נלחמים על חייהם.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לאחר חצות הלילה: "זה לילה קשה מאוד. תנחומיי למשפחות הנרצחים ואני מתפלל לרפואתם השלמה של הפצועים. כוחות הביטחון נמצאים במרדף אחר המחבל שביצע את ההשתוללות הרצחנית הערב בתל אביב. היכן שהמחבל נמצא - אנחנו נגיע אליו. וכל מי שסייע לו בעקיפין או במישרין - ישלם מחיר".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר