בניגוד לבג"צ

ב"שערי צדק" מתכוונים למנוע הכנסת חמץ

בית החולים הירושלמי הוותיק - 'שערי צדק', הורה לעובדיו שלא להכניס חמץ לתחומי המרכז הרפואי לקראת חג הפסח. זאת בניגוד לעמדת בג"צ ולעמדתו של שר הבריאות (בארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית החולים הירושלמי 'שערי צדק' הורה לעובדיו שלא להכניס חמץ לתחומי המרכז הרפואי לקראת חג הפסח, כך על פי הדיווח ב-ynet. זאת בצל משבר החמץ שהביא לפרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה. הפעם נראה כי בניגוד לעבר וייתכן שבשל המשבר הפוליטי, שר הבריאות ניצן הורביץ לא מתכוון להתערב בעניין ולמנוע מבית החולים לאכוף את ההוראה.

בהודעת בית החולים נאמר: "אין להכניס דברי חמץ לבית החולים מיום רביעי הקרוב בשעה 18:00 בבוקר, בכדי לאפשר הכשרת בית החולים לפסח. העובדים מתבקשים להוציא את כל החמץ שלהם מבית החולים עד סוף יום רביעי ולשתף פעולה עם השומרים בכניסות".

כעת גורמים חילונים מנסים לכפות על בית החולים שלא לאכוף את נושא החמץ, על פי פסיקת בג"צ בנושא.

בית החולים שערי צדק אינו הראשון, גם בבית החולים הדסה עין כרם התכוננו לבקש מהעובדים שלא להביא מזון שאינו כשר לפסח ולבקש מהבאים באמצעות אנשי האבטחה שלא להכניס חמץ לשטח בית החולים, בעקבות הדיווח הזה הוציא הורביץ את ההוראה לבתי החולים שלא לאכוף את הנושא והביא לפרישתה של סילמן מהקואליציה.

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה הפרופ' יורם וייס אמר הבוקר במעמד מכירת החמץ שנערך בהשתתפות הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר: "הדסה תטפל שגם במהלך חג הפסח, המטופל הדתי והחרדי ירגיש בבית כמו שאנחנו עמלים שכל שבת וחג ירגישו כך". לא ברור עדיין למה בדיוק התכוון המנכ"ל בדבריו, אך ניתן להניח כי דבריו כוונו לנושא החמץ.

מבית החולים שערי צדק נמסר בתגובה ל-ynet: "שערי צדק משרת את כלל ציבור המטופלים בירושלים מכל המגזרים ומכל הדתות והעדות וכך ימשיך. שערי צדק מצליח בגאווה גדולה כבר 120 שנה לשמור על הכבוד ההדדי בין המגזרים בתוך המרקם האנושי הייחודי והרב גוני בירושלים ולמצוא את האיזונים הנכונים המאפשרים חיים זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. כך עשינו בשנים שעברו וכך נמשיך, תוך כיבוד החוק וציבור מטופלינו".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "המכתב הגיע לפני זמן קצר, במקביל לפרסומו בתקשורת וטרם נבחן על ידי לשכת השר או הדרג המקצועי במשרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר