יוקר המחייה בישראל

בנק ישראל הודיע: הריבית תעלה בשיעור של 0.25%

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, הודיעה היום, כי החליטה להעלות את הריבית ב-0.25 אחוזים, לרמה של 0.35% • ההחלטה תשפיע על המשכנתאות והלוואות האזרחים (בארץ)

בני סולומון | כיכר השבת |
אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע בשעה האחרונה (שני), כי החליט לעלות הריבית במשק ב-0.25% והיא תעמוד על 0.35%. מדובר בהעלאת ריבית ראשונה של בנק ישראל זה 4 שנים.

בעקבות החלטת בנק ישראל, גם ריבית הפריים אמורה לעלות כבר ביום חמישי הקרוב, וזאת לאחר היערכות הבנקים לשינוי, משיעור של 1.6% לשנה ל-1.85%.

מדובר בהחלטה צפויה, מכיוון שבארה"ב הודיעו לאחרונה על העלאת הריבית, לאחר זמן רב שגם הריבית בארצות הברית לא עלתה.

מהלך העלאת הריבית, צפוי להשפיע באופן ישיר על מרבית האוכלוסייה - כשהמהלך יתבטא בעיקר בהחזרים החודשיים על משכנתאות והלוואת שנלקחו על ידי אזרחי המדינה. בנוסף תהיה השפעה גם על מי שיש לו מינוס בחשבון הבנק. מאידך, אפיקי החסכונות של האזרחים - יהיו יותר רווחיות.

לאחר ההודעה הדרמטית של בנק ישראל, פורסם גם התחזית המקרו-כלכלית, לפיה השיעור של הריבית יעלה עוד ובעוד שנה הוא יעמוד על 1.5 אחוזים. שיעור האינפלציה צפוי לעמוד על 3.6%. התוצר צפוי לצמחו בשיעור של 5.5% השנה ובשיעור של 4% בשנה הבאה.

יצוין, כי בתחילת משבר הקורונה, שיעור הריבית - הופחת מ-0.25% ל-0.1%, בשל רצון ממשלת נתניהו להקל ולסייע לאזרחים ולבתי העסק השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר