מיליוני ילדים בלי אוכל

זלנסקי על ירי בנשק כימי: "לוקחים את האיום הזה ברצינות"

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס לדיווח לפיו העיר מריופול הותקפה בנשק כימי ואמר, כי הם "לוקחים את האיום ברצינות" • האו"ם: מיליוני ילדים אוקראינים בלי גישה לאוכל ותרופות (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זלנסקי (צילום: לשכת נשיא אוקראינה)

בצל הדיווחים אתמול באחד מהגדודים האוקראינים לפיהם הצבא הרוסי ביצע מתקפה על העיר הנצורה מריופול באמצעות נשק כימי, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס היום (שלישי), לדיווח ואמר כי אוקראינה לוקחת את האיום הזה "ברצינות".

אמש טענו אנשי אחד הגדודים כי חלק מחייליו סובלים מקשיי נשימה וסחרחורות לאחר חשיפה לחומר בלתי מזוהה. יחד עם זאת, הפרטים טרם אומתו, ויועץ לראש העיר מריופול טען כי פרטי האירוע בבדיקה.

נאום זלנסקי המלא מאמש

בתוך כך, באו"ם טוענים כי מתוך 7.5 מיליון ילדים באוקראינה, 4.8 מיליון מהם נאלצו לברוח מבתיהם. עוד אומרים באו״ם כי חצי מאלו שכן נשארו בבתיהם עשויים להיות בסיכון למחסור במזון.

בנוסף, טוענים כי ייתכן שבערים בחרסון ובמריופול המצב גרוע בהרבה בשל חסימת אספקת אוכל, מים תרופות ושירותים הומניטריים.

לצד הדיווחים על עליית מדרגה בתקיפת העיר המזרחית מריופול, במשרד ההגנה הבריטי טוענים כי הכוחות הרוסיים ממשיכים לסגת מאיזור בלארוס לקראת פריסה מחדש באיזור מזרח אוקראינה. ״הלחימה במזרח אוקראינה תגבר במהלך השבועיים שלשה הבאים״.

אתמול (שני) שליט שטחי הבדלנים של דונייצק טען כי הצליחו לכבוש את הנמל של העיר מריופול, אחת הערים החשובות ביותר עבור רוסיה. עם זאת, באוקראינה מכחישים את הדיווחים וטוענים כי האירוע בשליטה.

ראש עיריית מריופול טען כי עד כה הצליחו בעיר הנצורה לספור כ-10,000 בני אדם שנהרגו על ידי הצבא הרוסי בשל המצור שהוטל על העיר בשבועות האחרונים.

ראש העיר הוסיף וטען כי רחובות העיר מלאים בגופות ובמוות. עוד טען כי "מניין ההרוגים יכול להגיע גם ל-20 אלף בני אדם, שכן לא סיימנו את הספירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר