עין לא נותרה יבשה

מרגש: יתומים מאוקראינה חגגו בר מצווה בירושלים עם עוד 120 בני מצווה

120 יתומים, ובהם נערים מבית הילדים בז'יטומיר שבאוקראינה - שנמלטו מהמדינה הבוערת - חגגו הערב בר מצווה, בחגיגה ממלכתית שהוקדשה לציון יום הולדתו ה-120 של הרבי מליובאוויטש (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
החגיגה בירושלים (צילום: חיים טויטו, מענדי קורנט)

חודש אחרי שנמלטו מאוקראינה המדממת, ארבעה נערים יתומים מבית הילדים בז'יטומיר, חגגו אמש בר מצווה במעמד מרגש ומיוחד בירושלים. עין לא נותרה יבשה בקהל, עת נכנסו ארבעת הנערים, יחד עם עוד 116 נערים יתומים מכל רחבי הארץ, אל רחבת אולם 'בנייני האומה' בירושלים, לקול מחיאות הכפיים של למעלה מאלף בני משפחותיהם ואורחים.

זה קרה בירושלים, באירוע ממלכתי שפתח את אירועי יום הולדתו ה-120 של הרבי מליובאוויטש - אותה יזם והריקודים ארגון החסד כולל חב"ד.

היום החגיגי נפתח בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, בשעות הבוקר המוקדמות. 120 הנערים הנרגשים נהרו אל הכותל, יחד עם בני המשפחות, שם קיבלו במתנה תפילין מהודרות שהוכנו עבורם ע"י 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של כולל חב"ד. ואז, בהשקעה בלתי רגילה, נערכה להם עליה לתורה משפחתית וחלומית, עם תשומת לב אישית ויחס אינדיבידואלי. אחרי התפילה והריקודים, עברו כולם אל בנייני האומה, שם נערכה החגיגה הרשמית.

עם בואם למקום, נערך טקס "קבלת פנים" ממלכתי אקסקלוסיבי. קבוצה נבחרת של מדריכים מקרב תלמידי ישיבות חב"ד קיבלו במאור פנים ובחיות חסידית מיוחדת את החתנים – וליוו אותם לאורך כל שרשרת האירועים החגיגיים.

הריקודים עם חתני בר המצווה

אם בר מצווה פרטית היא רגע מרגש לכל נער ונער, תכפילו את ההתרגשות הזו פי 120. השמחה האדירה כבשה את האולם כבר ברגעי הפתיחה, עם כניסתם של הנערים לאולם המעוצב להפליא לרגל המעמד, עליו פרשו את חסותם איש החסד הרב אליהו שלוסברג לעילוי נשמת אביו הרב אברהם יצחק, וכן משפחת גולדמן מארה"ב שבאו במיוחד להשתתף ולתמוך בפעילות, וקרן מרומים.

את פני אישי הציבור והאורחים, קיבל במאור פנים ובהתרגשות המארח הרב שלום דוכמן, מנהל כולל חב"ד העולמי, שניכר כיצד האירוע הזה הוא עבורו שמחה אישית ממש. האירוע כלל פרקי שירה משובחים של ישי ריבו ותזמורתו וישי לפידות, נוהל במקצועיות ע"י המנחה ר' בנימין ליפקין, שהזמין לדברי ברכה רבנים נכבדים, שרים וחברי כנסת, ובראשם הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, רבה של צפת הרב שמואל אליהו ורבה של באר שבע הרב יהודה דרעי.

האורחים המגוונים, ובפרט השרים וחברי הכנסת, הגיעו מכל קצוות המפה הפוליטית והמחישו יותר מכל את השותפות וההזדהות של כלל הציבור עם החגיגה המרגשת של הנערים היתומים. בין היתר נצפו בחגיגה: ראש העיר ירושלים משה ליאון, ח״כ אופיר סופר - הציונות הדתית, ח״כ אלי כהן - הליכוד, ח״כ דודי אמסלם - הליכוד, ח״כ בצלאל סמוטריץ - יו״ר הציונות הדתית, שרת הקליטה פנינה תמנו שאטה, ח״כ שלמה קרעי - הליכוד, ח״כ גילה גמליאל - הליכוד, יו״ר סיעת ישראל ביתנו יבגני סובה, ח״כ צחי הנגבי - הליכוד, ח״כ הרב מיכאל מלכיאלי, ח״כ אמיר אוחנה, ח״כ קרן ברק, יו"ר ועדת כספים אלכס קושניר, ח״כ הרב יצחק פינדרוס, ח״כ הרב מאיר פרוש וח"כ עידית סילמן.

רגע השיא במעמד היה מעמד קבלת עול מלכות שמים שהוביל רבה של ירושלים הראשל"צ הרב עמאר. כלל הנערים ובני משפחותיהם עמדו על רגליהם וקראו יחד 'שמע ישראל' ופסוקים מתוך התרגשות וכוונה גדולה.

התכנית כולה נוהלה במתכונת ייחודית, כאשר דברי הברכה של הנואמים השונים שולבו בחידון תחרותי מרתק: חתני המצוות קיבלו שלט אלקטרוני, אל הבמה הוזמנו רבנים ושרים ששאלו את הילדים שאלות במגוון נושאי יהדות ומסורת. הילדים נדרשו להשיב וצברו נקודות. החידון סיכום למעשה את שיעורי ההכנה שהילדים עברו במשך החודשים האחרונים.

חגיגת בר המצווה, בהפקת "צבעים הפקות", נחתמה בריקודים סוחפים של חתני בר המצווה שהרימו את אולם הקונגרסים על הרגליים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר