בשיבה טובה

מיהו האיש המבוגר ביותר ומה סוד אריכות ימים?

מאיזה גיל נקראים "זקנים"? מיהו האיש הזקן ביותר בעולם ומה הסוד המפתיע לאריכות ימים? • לרגל חג הפסח, בו אנו מצווים על 'והגדת לבנך' בל נשכח את אנשי הגיל השלישי (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
מיהו האיש המבוגר ביותר בעולם? (צילום: שאטרסטוק)

בעמדנו לפני חג החירות בו נאמר 'והגדת לבנך', כאשר מצד אחד אנחנו זוכרים את הדור הקודם ומצד שני מלמדים את הדור הצעיר על מסורת הדורות, זה הזמן להכיר טוב יותר את גיל השיבה.

בסיום הכתבה: כמה אנשים מבוגרים דיווחו שהם מרגישים בודדים בחיים?

אומנם אין גיל מוגדר ל"זקנה", אבל כולנו נסכים שמגיל שישים ומעלה זה כבר 'מבוגר'. כמו כן אנחנו נקרא למישהו זקן אם כבר יש לו נכדים או נינים ורוב העולם כבר יכנה אותו כך.

בנחת

המחשבה הראשונה שעולה לרבים על אנשי הגיל השלישי שהם רוטנים ועצבניים, אבל זה לא בהכרח נכון. מחקרים מראים שככל שמזדקנים יותר רוב הזקנים נעשים רגועים יותר, הסיבה היא כנראה בגלל שהם כבר יודעם לשלוט בעצמם הרבה יותר מהצעירים...

בשינה טובה

אנשי הגיל השלישי הולכים לישון מוקדם ובכך הם מרוויחים שני דברים: גם שנת לילה איכותית וגם ערות בשעות היקרות של הבוקר

אגב, אתם אנשים של בוקר או לילה? טקבקו לנו.

סוד אריכות ימים

חשבתם פעם מדוע אנשים מאריכים ימים? מחקרים בדקו ומצאו מגוון שאת החשובה בהם נשמור לסוף. קודם כל: שמירה על הבריאות. תפריט בריא וספורט מדי יום. חשוב גם להיות אופטימים, שמחים ומאושרים במה שיש, זה מוסיף שנות חיים.

דבר חשוב נוסף הינו קהילה. ככל שאנחנו עטיפים יותר בקהילה חמה ומוגנת, נאריך ימים יותר! על דרך הנאמר: "טוב שכן קרוב מאח רחוק". אגב, מי יודע איפה המשפט הזה כתוב?

האיש הזקן ביותר העולם

לא נשאיר אתכם יותר מדי במתח ונגלה לכם כבר כעת מיהו האיש המבוגר ביותר בעולם, נכון להיום.

ובכן, האדם המבוגר ביותר שאומת באופן וודאי על ידי חוקרי מכון היא דווקא אישה בשם ז'אן לואיז קלמן מצרפת. היא הגיעה לגיל 122 שנים ו-164 ימים.

הגבר המאומת הזקן ביותר הוא ג'ירואמון קימורה מיפן, שהגיע לגיל 116 שנים ו-54 ימים. נפטר בשנת 2013.

על פי הערכה, ברחבי העולם ישנם כיום בין 150 ל-600 בני אדם שחצו את גיל 110. את המספר האמיתי לא נדע כיוון שלא כל מאריכי הימים מוכרים למחקר המדעי ולעיתים קרובות לא ניתן לאמת באופן ודאי את תאריך לידתם.

נכון לשנת 2021, קנה טנקה מיפן היא האדם החי הקשיש ביותר בעולם שגילו אומת. היא בת מאה ותשעה עשרה ימים לאורך ימים ושנים טובות.

לא תשכח

ומילה חשובה לסיום: יש לכם סבא/סבתא, דוד/דודה בגיל שיבה?

34% מבני +65 דיווחו על הרגשת בדידות מדי פעם או לעיתים קרובות – זכרו אותם, התקשרו אליהם או היפגשו איתם וכך תגרמו להם נחת והם ירגישו 'שייכים', שזוכרים ומוקירים אותם.

זה הזמן להזמין אותם לליל הסדר לחגוג אתנו יחד את שלשלת הדורות.

רק בריאות ורוב שמחות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר