אחרי הסערה

זוכה פרס ישראל יתרום את הפרס ל'בצלם' ו'שוברים שתיקה'

עודד גולדרייך שזכה בפרס ישראל למרות החלטת שרת החינוך, ובשל החלטת בג"ץ, אמר כי החליט לתרום את כספי הפרס לארגוני השמאל 'שוברים שתיקה' ו-'בצלם' (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תומר נאומברג, פלאש 90)

אחרי שבג"ץ פסק להעניק את פרס ישראל לפרופ' עודד גולדרייך למרות החלטת שר החינוך לבטל את הענקת הפרס בשל תמיכתו בארגוני חרם על ישראל, הפרופ' החליט לתרום את כספי הזכייה שלו לארגוני השמאל הקיצוני בצלם ושוברים שתיקה.

בבצלם ובשבורים שתיקה הגיבו ואמרו כי "התרגשנו מהודעתו של חתן פרס ישראל פרופ׳ עודד גולדרייך על כוונתו לתרום לנו את מענק הפרס ואנחנו מודים לו על הנדיבות ועל השותפות."

"זאת הזדמנות גם להביע את הערכתנו על כך שלאורך הקריירה המדעית המפוארת שלו פרופ' גולדרייך רתם את שמו, מעמדו והישגיו למאבקים למען שוויון, צדק, דמוקרטיה וזכויות אדם."

עוד אמרו כי "הנסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסויימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם. אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים בעזרת תרומתו הנדיבה של פרופ׳ גולדרייך".

כזכור, לאחר ההחלטה של וועדת הפרס לתת פרס ישראל לפרופ' גולדרייך, החליט שר החינוך גלנט לא לתת את הפרס לפרופ' בשל תמיכתו בארגוני חרם.

לאחר עתירה לבג"ץ הוחלט כי שרת החינוך החדשה, יפעת שאשא-ביטון תכריע, החליטה שרת החינוך שלא להעניק לו את הפרס.

לאחר עתירה נוספת הוחלט להעניק לו את הפרס שהניתן לו אתמול, כשרת החינוך לא נמצאת בטקס והחרימה אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר