מריופול בדרך ליפול?

חשש לגורל תושבי העיר מריופול: "או שנכנע או שנמות"

בצל דיווחים רוסיים על התקדמות משמעותית באיזור העיר מריופול, מומחי ביטחון חוששים לגורל תושבי העיר בכלל ולגורל החיילים בפרט • חייל אוקראיני בוידאו: "או שנכנע או שנמות" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

אחרי שבועות של מצור על העיר המזרחית מריופול, ולצד דיווחים המודיעין כי נפילת העיר היא רק עניין של זמן, ברוסיה טוענים כי הצליחו ללכוד בשבי מעל 1,000 חיילים. באוקראינה מכחישים את הדיווח הרוסי.

לצד זאת, מומחי צבא ברחבי העולם חוששים לגורל אזרחי העיר הנצורה, שכבר תקופה ארוכה מנותקים מאספקה הומניטרית בסיסית של מים, אוכל ותרופות.

בנוסף, ברשתות החברתיות הופץ סרטון של חייל גדוד 'אזוב', אחד הגדודים שמגן על העיר, כשהוא מספר שנגמרה לגדוד כל התחמושת והאוכל.

"כרגע האפשרות היחידה שלנו היא או למות או להיכנע" טען החייל בגדוד אזוב, שיצויין כי הגדוד לא משיוך ישירות לצבא אלא פועל עצמאית ובעבר פורסמו נגדו שורת כתבות לפיהם קיימים בגדוד מוטיביים נאציים, מה שעורר ביקורת על הצבא האוקראיני שלא התנער מדעותיו.

לצד הטענות נגד הגדוד, יצויין כי כיום משרתים בגדוד גם יהודים רבים, למרות הטענות לאנטישמיות נגד הגדוד.

מומחית בריטית לענייני ביטחון הסבירה לרשת BBC כי ייתכן ואחרי כיבוש העיר מריופול יאלצו תושבי העיר להתמודד עם "מצעדי אימה" שיערכו הרוסים.

באשר לגורל החיילים המגנים על עיר החוף טענה המומחית כי "רבים ייהרגו ורבים ייאלצו ללכת מול מצלמות הטלוויזיה הרוסיות כדי לספר מה הם עשו".

בנוסף, המומחית טועת כי כיבוש העיר מריופול יקפל את גדוד אזוב, זאת לאחר שרוב כוחותיו הוצבו באיזור, ולצד הטענות של רוסיה שהגיעה לנקות את המדינה מנאצים.

בתוך כך, יועצו של נשיא אוקראינה זלנסקי אומר כי הם מצפים לארח בקרוב שורת נשיאים ומנהיגים בעיר קייב, בדומה לביקור הפתע של ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר